مسعود گودرزی افزود: می طلبد توجه ویژه ای در زمینه استفاده بهینه از منابع آبی و انرژی در استان فارس صورت بگیرد.
به گفته وی، متاسفانه هنوز برخی از مسئولین استان به درک درستی از بحران هایی که فارس با آن مواجه است، نرسیده اند به طوری که این استان در شرایط بحرانی بی آبی به سر می برد اما رفتارها، هیجانی و احساسی است.
نماینده مردم شهرستان های ممسنی و رستم در خانه ملت اضافه کرد: برداشت های بی رویه از آب های زیر زمینی و خشکسالیهای پی در پی، استان فارس را در شرایط بحرانی قرار داده است که باید هرچه سریع تر تدابیر جدی در این رابطه اندیشیده شود.
گودرزی در ادامه با اشاره به نبود یک آزادراه در فارس گفت: در حوزه راه ها نیز استان دچار مشکلاتی است، هر چند که طی سالهای اخیر اقدامات مناسبی در این حوزه صورت گرفته اما بی شک کافی نیست.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفت و گو افزود: یکی از پروژه های بزرگ آزادراهی استان، پروژه اتصال فارس به بنادر جنوب است که 43 کیلومتر از آن در محور شهرستان های ممسنی و رستم قرار دارد و در حال حاضر نیز از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار است.
وی گفت: با توجه به این که زمان بهرهبرداری پروژه مذکور 3 ساله پیش بینی شده است، امیدواریم در آینده ای نزدیک، فارس به دریا متصل گردد و از این طریق نیز شاهد رونق اقتصادی باشیم.
گودرزی در ادامه با اشاره به این که برای ساماندهی و احداث جاده در محورهای روستایی شهرستان های ممسنی و رستم نیز اقدامات موثری در حال انجام است، افزود: از 16 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور بیش از یک هزار و 600 کیلومتر آن در این شهرستان ها احداث میشود که 40 درصد از این راه ها نیز آسفالت شده است.
وی در رابطه با پروژههای گازرسانی به شهرستان های ممسنی و رستم نیز اظهار داشت: در حال حاضر برای این دو شهرستان مبلغ 400 میلیارد تومان اختصاص یافته که امیدواریم تا سال آینده این پروژه ها به بهره برداری برسد.
نماینده مردم شهرستانهای ممسنی و رستم در خانه ملت همچنین اضافه کرد: در این دو شهرستان، مجتمع های آبرسان برای جلوگیری از هدر رفت آب و اصلاح شبکه های آبرسانی تعریف شده است.
جاذبههای گردشگری و تاریخی فارس
در ابعاد ملی و بین المللی معرفی شود
گودرزی در بخش دیگری از این گفت و گو بر لزوم معرفی آثار تاریخی و جاذبههای طبیعی استان فارس به ویژه شهرستانهای ممسنی و رستم در ابعاد ملی و بین المللی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر نزدیک به 40 درصد از ظرفیتهای تاریخی و گردشگری ایران در استان فارس وجود دارد و باید از این ظرفیت ها بهره کافی برده شود تا شاهد رونق و توسعه گردشگری
باشیم.
به گفته وی، تمامی شهرستانهای فارس از تعدد و تنوع جاذبه های گردشگری برخوردارند اما متاسفانه برخی موانع و عدم وجود زیرساختهای مناسب منجر به مغفول ماندن این جاذبه ها شده است.
وی با اشاره به ظرفیتهای گردشگری در شهرستانهای رستم و ممسنی گفت: در این شهرستانها علاوه بر وجود آثار متعلق به دورههای مختلف تاریخی، جاذبههای طبیعی متعددی هم وجود دارد که جا دارد در ابعاد ملی و بین المللی معرفی گردد تا شاهد حضور گردشگران در این مناطق نیز باشیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: برای جذب بیشتر گردشگر و رونق و توسعه سقف درآمدزایی گردشگری باید زیرساختها هرچه سریع تر مهیا شود.
گودرزی همچنین بر لزوم توسعه گردشگری سلامت در استان فارس تاکید کرد و افزود: فارس ظرفیتهای مناسبی در حوزه درمان و پزشکی دارد و باید به قطب گردشگری سلامت و درمان منطقه تبدیل شود همچنین ضروری است تدابیر ویژه ای اندیشیده شود چرا که در این حوزه سودجویانی هستند که مشکلات عمده ای را برای این صنعت به وجود آورده اند.
وی اضافه کرد: استان فارس به دلیل وجود آثار تاریخی و فرهنگی متعدد، همواره قطب گردشگری تاریخی ایران محسوب می شود اما در این حوزه باید عملکردها تقویت شود و بتوانیم جذب بیشتر گردشگران خارجی را نیز شاهد باشیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفت و گو با مثبت ارزیابی کردن فعالیت های استاندار پیشین فارس گفت: افشانی در 26 ماه فعالیت خود در حوزه های مختلف عمرانی، مدیریت و منابع آب، همچنین اشتغالزایی در استان فعالیت موثری داشت.
وی در ادامه به اشراف استاندار تازه فارس به جغرافیای این استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه اسماعیل تبادار فرصت ها و تهدیدهای استاندار فارس را در ابعاد مختلف می شناسد و حتماً در رفع موانع و مشکل هایی که این استان با آن روبه رو است، راهکارهای مناسبی ارایه می کند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 744672
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.