رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز با بیان این مطلب گفت: پس از جلسه مشترکی که با شورای ترافیک استان، معاونت فنی و عمرانی شهرداری و پلیس راهور درخصوص بازگشایی زیرگذر گلستان داشتیم یک ماه به سازمان عمران شهرداری به عنوان پیمانکار پروژه فرصت داده شده تا مشکلات این پروژه از جمله روشنایی، آب های سطحی و رمپ های ورودی و خروجی را آماده و ایمنی عبور و مرور را تامین کند.
نواب قائدی افزود: در صورت رفع این مشکلات زیرگذر گلستان تا یک ماه دیگر بازگشایی می شود البته هنوز بدنه سازی این پروژه کار زیادی د ارد اما مشکل اصلی چپ گرد صدراست که تا کنون برای ساخت آن هیچ اقدامی صورت نگرفته و مسئولان عمرانی شهرداری قول داده اند برای اجرای عملیات ستون اصلی پروژه در زیرگذر گلستان هیچ مشکلی در زمینه عبور و مرور در محل این پروژه پیش نمی آید.
وی ادامه داد: در صورتی که کارهای مورد نظر در این پروژه انجام شود و مشکلی برای عبور و مرور ایمن شهروندان نباشد بزرگ ترین زیرگذر شیراز تا یک ماه آینده افتتاح می شود. هر چند که معتقدیم اجرای این پروژه گرهی از مشکلات این منطقه حل نمی کند چرا که هنوز مشکل اصلی این منطقه یعنی ورودی شهر صدرا حل نشده است و از سوی دیگر خودروهایی که به شهرک قصر قمشه می روند با مشکل مواجه هستند.
قائدی افزود: یکی دیگر از پروژه هایی که ما در زمینه تملک مسیر آن مشکل داریم فاز 3 پروژه کوهسار مهدی (عج) است که در این زمینه هنوز در قسمتی از تقاطع جوادیه هم مشکل تملک داریم که در صورت رفع این مشکلات و تعامل با شهر صدرا و ایجاد راه جدیدی برای صدرا از این محل بسیاری از مشکلات ورودی صدرا نیز که در مسیر آزادراه شیراز است حل می شود.
وی ادامه داد: البته هنوز هم در پروژه کوهسار مهدی (عج) در زمینه ساخت تقاطع جام جم با مشکل تملک مواجه ایم که با حضور شهردار و استاندار جدید امیدواریم بتوانیم با صدا و سیما برای تملک این بخش از مسیر به تعامل برسیم.
قائدی در خصوص پروژه های عمرانی آماده افتتاح در آینده نیز اظهار داشت: در حال حاضر هیچ پروژه ای وجود ندارد که به طور کامل تکمیل شده باشد و پروژه هایی مانند چپ گرد دلگشا نیز که آماده بهره برداری است تعداد زیادی تملک در مسیر آن باید انجام شود که هزینه مربوط به این مهم 3 برابر هزینه اجرای پروژه است و باید ابتدا تملک این املاک صورت گیرد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز در پاسخ به این سوال که با توجه به سخنان اعضای شورای پنجم مبنی بر توجه بیشتر به مباحث نرم افزاری آیا شهر باید با پروژه های عمرانی خداحافظی کند؟ گفت: به طور قطع شهر نیازمند اجرای پروژه های عمرانی است اما نگاه شورای پنجم به پروژه های عمرانی این گونه است که در کنار باز شدن گره ترافیکی و ساخت تقاطع نباید آرامش شهروندان به هم زده شود و به مسائل فرهنگی و اجتماعی در اجرای پروژه ها توجه ویژه شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 742101
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.