دکتر عبدالخالق کشاورزی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:هشت مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی همچنان در بیمارستان های نمازی و شهید رجایی شیراز بستری هستند و حال عمومی و سطح هوشیاری همه این دانش آموزان خوب است.
وی با بیان اینکه اعمال جراحی لازم برای 6 نفر از این دانش آموزان به پایان رسیده و آنها شرایط بهبودی کامل را در پیش دارند گفت: اعمال جراحی 2 دانش آموز دیگر نیز در مراحل تکمیلی قرار دارد و در روزهای آینده انجام می شود، برخی از اعمال جراحی ترمیمی و زیبایی نیز به صورت کاملا رایگان برای این دانش آموزان تجویز شده که در روزهای آینده انجام خواهد شد.
کشاورزی ادامه داد: همه هزینه های درمان و بستری این دانش آموزان رایگان است و علاوه بر این دانشگاه علوم پزشکی شیراز برخی از اقلام جانبی حرکتی و ارتوپدی را نیز برای این دانش آموزان تامین کرده و موجب افزایش رضایت خانواده های دانش آموزان از دانشگاه و کادر بیمارستانی شده است.
وی اضافه کرد:شیوه درمان براساس روال معمول طی می شود، فقط یکی از مصدومان حادثه به دلیل متورم بودن صورت، پس از زمان بهبود وضع آن، عمل فک و صورت انجام می شود و روز گذشته نیز برای یکی از 2 مصدوم بستری شده در بیمارستان نمازی، عمل تکمیلی شکستگی استخوان صورت گرفت.
قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه همه دانش آموزان بستری در بیمارستان داراب ترخیص شده اند گفت: در هفته جاری نیز امیدواریم تعدادی از دانش اموزان بستری در بیمارستان های شیراز با تکمیل مراحل درمان و اتمام اعمال جراحی و ترمیمی ترخیص شوند.
کشاورزی بیان کرد: از 34 دانش‌آموز هرمزگانی که به مراکز درمانی شیراز و داراب منتقل شدند، تاکنون مورد فوتی وجود نداشته و تلاش همکاران بیمارستانی در بیمارستان‌های شهید رجایی، نمازی و امام حسن مجتبی (ع)داراب دراین زمینه ستودنی است.
صدیقه صادقی ، زینب شعبانی ، سارا خادمی، معصومه کرچی‌زاده، محدثه شبرا، محدثه ذاکری، فائزه ذاکری و آرزو دیدار دانش آموزان هرمزگانی هستند که در بیمارستانهای نمازی و شهید رجایی شیراز بستری هستند.
حادثه واژگونی اتوبوس حامل دختران دانش آموز عضو تشکیلات فرزانگان استان هرمزگان ساعت سه و 59 دقیقه بامداد جمعه 10 شهریور در شهرستان داراب در 225 کیلومتری جنوب شرقی شیراز روی داد و در این حادثه هفت دانش آموز، سرپرست آنها و همچنین مالک اتوبوس جان باختند و 34 نفر مصدوم شدند.
علت حادثه را پلیس راه استان فارس خواب آلودگی راننده عنوان کرد.
مصاحبه : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.