به گزارش دریافتی یکشنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، صالح اسکندری در نشست شورای هماهنگی مسئولان روابط عمومی این دانشگاه در شیراز بیان داشت: در دنیای امروز به سبب توسعه شبکه‌های اجتماعی و گستردگی روز افزون آنها، شاهد قدرتمندتر شدن نقش رسانه‌ها در جای جای جهان هستیم.
وی افزود: در چنین شرایطی، فرد و نهادی موفق است که همگام با این توسعه و پیشرفت‌ها از ابزار قوی و غنی رسانه استفاده مطلوب و بهینه کند و همچنین نباید فراموش کنیم که دانش آموزان و دانشجویان مجهز به ابزارهای امروزی هستند و نباید از آنها عقب بمانیم.
اسکندری ادامه داد: در هزاره جدید شاهد فضایی تعاملی و دوسویه همراه با خلق اندیشه بین مخاطب و صاحب رسانه هستیم و بی شک در دنیای جدید، رسانه، اطلاع رسانی دقیق و موشکافانه نقش و جایگاه تعیین کننده ای دارد.
وی، اظهار داشت: مسئولان روابط عمومی ها باید از تمام قابلیت ها و ظرفیت های موجود برای هم افزایی و همکاری با رسانه ها برای بیان عملکرد و نقاط قوت دانشگاه بهره گیرند.
اسکندری گفت: فضای کنونی جهان، اعمال مدیریت نوین و ایده جدید را می پسندد از این رو یک مدیر روابط عمومی باید بروز و دارای قوه ابتکار و خلاقیت مدرن باشد.
او افزود: در کشورهای پیشرفته دنیا، بیشتر افرادی که در رسانه ها و یا روابط عمومی ها مشغول به کار هستند در زمره افراد هوشمند و با ضریب هوشی بالا هستند و امیدواریم مدیران دستگاه ها و نهادهای اجرایی کشورمان نیز به ارزش و جایگاه واقعی روابط عمومی ها، آگاهی و شناخت بیشتری داشته باشند.
مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: یک روابط عمومی خوب در رشد، تعالی و بالندگی سازمان نقش مهمی را ایفا می کند.
اسکندری، با تاکید بر احیای نقش و جایگاه روابط عمومی‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: ارتباطات و اطلاع رسانی در دنیای امروز از الگوهای سنتی پیروی نمی کند و به همین سبب باید خلق سوژه و ایده‌های جدید، سرلوحه کار مسئولان روابط عمومی قرار گیرد.
سرپرست سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: باید به سمت الگوهای تعاملی جدید که متناسب با دانش و علم هزاره جدید است حرکت کنیم، الگوهایی که پاسخگوی نیازهای واقعی این سازمان باشد.
اسکندری ادامه داد: الگوی‌های مدرن، توانمند، یکپارچه و هوشمند باید در حوزه اطلاع رسانی این دانشگاه حاکم شود و در این راه تولید محتوا به عنوان مولفه اصلی در اطلاع‌ رسانی فراموش نشود زیرا این امر نقش حیاتی در جذب مخاطب و دفاع از منافع این سازمان دارد.
وی، جلب اعتماد عمومی را یکی از ویژگی های مهم در کار رسانه دانست و افزود: فعالیت سه دهه دانشگاه آزاد اسلامی با 400 واحد و مرکز دانشگاهی، مصداق عینی اعتماد به مردم است اما باید کاری کرد که مردم هم به دانشگاه اعتماد کنند و این ارتباط دو سویه روز به روز تقویت شود.
2027 /6118
دریافت خبر: سید احمد نجفی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.