دکتر عبدالخالق کشاورزی روز جمعه پس از حضور در بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) شهرستان داراب و عیادت از مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای وقوع این حادثه و انتقال مصدومان به بیمارستان، پزشکان متخصص، معاینه و خدمات رسانی به آنها را به سرعت آغاز کردند و اقدام های اولیه تصویربرداری و پاراکلینیکی صورت گرفت.
قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به مصدومیت 34 نفر دراین حادثه اظهار کرد: سه مصدوم این حادثه، با بالگرد اورژانس هوایی به شیراز و 2 مصدوم دیگر به فسا منتقل شدند و دیگر مصدومان نیز در بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) داراب، تحت مراقبت هستند.
در این حادثه دست کم 9 نفر فوت کردند.
رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان فارس نیز به خبرنگار ایرنا گفت: عملکرد مناسب مرکز پیام 115 در اعزام آمبولانس و اقدامات سریع نیروهای عملیاتی در صحنه، موجب شد تا با وجود تعداد زیاد مصدومان، در کمترین زمان ممکن تمامی آنان از خدمات درمانی در صحنه برخوردار و به بیمارستان منتقل شوند.
دکتر محمدرضا عالی منش افزود: سه مصدوم این حادثه به دلیل وخیم بودن وضعیت سلامت آنان، به کمک بالگرد اورژانس هوایی شیراز، لار و جهرم، به بیمارستان شهید رجایی و نمازی اعزام شدند و در صورت نیاز نسبت به اعزام دیگر مصدومان این حادثه با بالگرد اورژانس هوایی، اقدام می شود.
حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی ساعت 3:59 صبح جمعه 10 شهریورماه جاری به مرکز تماس 115 اورژانس اعلام شد و 13 خودروی امدادی اورژانس و جمعیت هلال احمر مصدومان حادثه را به بیمارستان داراب منتقل کردند.
بنا بر این گزارش، این اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی عضو تشکیلات سازمان دانش آموزی بود که با هدف شرکت در اردوی ملی فرزانگان راهی شیراز شده بودند.
2 دستگاه اتوبوس دیگر نیز حامل دانش آموزان هرمزگانی به مقصد شیراز بودند که به دنبال این حادثه ، سرنشینان آنها در باشگاه فرهنگیان شهر داراب اسکان داده شدند.
براساس گزارش های اولیه پلیس راه استان فارس، خستگی و خواب آلودگی راننده علت واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی بوده است.
بنا بر گزارش پایگاه خبری پلیس، تحقیقات بیشتر برای روشن شدن ابعاد مختلف این حادثه و دیگر علل احتمالی توسط ماموران پلیس راه ادامه دارد.
شهرستان داراب در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
6122/ 2027
خبرنگاران: مجتبی صالحی و سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.