نواب قائدی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای پنجم از بازبینی مصوبات سه ماهه گذشته شورای چهارم خبر داد و گفت: طی هفته آینده از پروژه های نیمه کاره و کلنگ زده بازدید خواهد شد و به زودی لزوم یا عدم لزوم برخی پروژه ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پس از جمع بندی، پروژه های ناتمام که پیشرفت فیزیکی بالای چهل درصد دارند ادامه یافته و پروژههایی که زیر 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند نیز فعلاً متوقف می گردند.
برخی پروژهها گرهی از مشکلات ترافیکی باز نمی کند
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای پنجم با تاکید بر این که بعضی پروژهها پیوست ترافیکی ندارد و گرهی از مشکلات این حوزه بازنمیکند ابراز داشت: بر همین اساس یک بازنگری در پروژه های عمرانی صورت خواهد گرفت و تلاش میشود مسائل ترافیکی هر پروژه عمرانی بررسی گردد که آیا گرهی از مشکلات باز می کند یا نه.
وی با اشاره به مشکلات سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی شیراز اظهار داشت: در بحث اتوبوسرانی، مصوبه های شورای چهارم بازبینی و مشکلات واگذاری اتوبوسهایی که اخیراً خریداری شده در اسرع وقت بررسی می شود.
قائدی به سرانجام رسیدن طرح به روز رسانی خطوط اتوبوسرانی که هم اکنون توسط دانشگاه شیراز و دانشکده باهنر در حال انجام است را مورد تاکید قرار داد و گفت: بعضی خطوط اتوبوسرانی با هم همپوشانی دارند اما تلاش بر این است که با رفع ایراداتی که در واگذاری اتوبوس ها وجود دارد شرایطی فراهم گردد تا رانندگان و همکارانمان در سازمان اتوبوس رانی با فراغ بال، خدمات مفیدی به شهروندان ارائه دهند.
رویکرد شورای پنجم در حوزه حمل و نقل بر پایه انسان محوری است تا خودرو محوری
عضو شورای پنجم شهر شیراز با اشاره به این که قطعاً رویکرد شورای پنجم بر توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است، ابراز داشت: در این حوزه حرکتها بر پایه انسان محوری است تا خودرو محوری.
وی در خصوص افزایش فازهای مترو گفت: هزینههای قطار شهری بسیار زیاد است و بخشی از این هزینه ها نیز باید توسط دولت تامین گردد. در این بخش اولویت با به سرانجام رساندن خط 2 مترو می باشد چون این خط، محور جنوب به شمال و یک محور اصلی است که تقریباً باید محور جنوبی شهرک میانرود و شهرک های اطراف را به سمت فلکه گاز برساند. رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای پنجم ادامه خط یک از پل معالی آباد به سمت گلستان که یک محور کلیدی است را اولویت دوم این حوزه تلقی کرد و اظهار داشت: پیگیری و تلاش در این راستا به همراهی دولت نیز احتیاج دارد.
تشکیل کمیسیون حقوق شهروندی در شورای پنجم، راهی به سوی احقاق حقوق مردم
قائدی با اشاره به تشکیل کمیسیون حقوق شهروندی در شورای جدید، رویکرد اعضای پارلمان محلی پنجم را در راستای احقاق حقوق مردم توصیف کرد و ابراز داشت: شاید بعضاً حقوق شهروندی در کمیسیون فرهنگی مستتر باشد اما اعتقاد داریم به دلیل اهمیت موضوع، بررسی ویژه حقوق مردم در کمیسیون حقوق شهروندی حتی به تحقق مدیریت یکپارچه شهری نیز کمک خواهد کرد.
وی گفت: هدف از تشکیل این کمیسیون، توجه خاص به خواسته های مردم و حرکت اعضای شورای شهر در این راستا است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در پایان اظهارداشت: شاید به دلیل شفافیت و علنی بودن جلسات، اختلاف سلیقه هایی بروز کرد اما در بحث انتخاب شهردار، اعضای شورا با وجود برخی اختلاف نظرها یکدیگر را اقناع و با اجماع نظر هر 13 نفر، شهردار را انتخاب کردند.
قائدی با اشاره به این که در انتخاب هیات رییسه و سایر مسائل نیز همدلی وجود داشته است اذعان کرد: فاکتور همدلی اعضا، این نوید را میدهد که شورای پنجم به جای تمرکز بر مسائل پیش پا افتاده داخلی به فکر مشکلات مردم باشد و گام های موثری در بهبود وضعیت کلانشهر شیراز بردارد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 730098
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.