دکتر علیرضا عسکری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان فسا با اشاره به اینکه 40 نفر برای درمان به بیمارستان فسا منتقل شدند، گفت: یکی از راههای خارج کردن متانول از بدن انجام همودیالیز است و مسمومیت با متانول ممکن است منجر به عوارضی همچون کوری، نارسایی کلیوی، نارسایی کبد، اسیدوز متابولیک و مرگ شود.
وی افزود: تعداد 40 نفر از اهالی شهرستانهای فسا و استهبان به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی حاوی الکل صنعتی (متانول) طی چند روز گذشته به بیمارستان ولی عصر (عج) منتقل شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا با اشاره به اینکه این افراد دیالیز شدند، گفت: با انجام اقدامات درمانی به موقع 17 نفر از این افراد که نیاز به دیالیز داشتند دیالیز شدند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه نفر در بیمارستان بستری هستند، بیان کرد: از این سه نفر یکی از آنها دچار تاری دید شده که از لحاظ علمی باید یک هفته از ماجرا بگذرد تا اینکه مشخص شود آسیب دائمی است یا خیر؟
دکتر عسکری افزود: مسمومیت با متانول یا الکل چوب از جمله اورژانسهایی است که تشخیص درمان و بیماریابی به موقع نقش مهمی در کاهش مرگ و کوری و سایر ناتوانیهای جسمی و ذهنی ایفا میکند.
وی با اشاره به اینکه شایعترین علت مسمومیت با متانول در کشور به دلیل مصرف مشروبات الکلی آلوده به متانول است، گفت: برخی از مشروبات الکلی موجود در بازار کاملا تقلبی است و بطریهای خالی آنها توسط سوداگران با مشروبات الکلی دستساز پر میشود از این رو مصرف این مشروبات الکلی منجر به مسمومیت می شود.
دکتر غلامزاده مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس نیز در این رابطه به « خبرجنوب » گفت: با انجام کالبد گشایی، استفاده از متانول توسط سه نفر فوتی این ماجرا تایید شد.
گفتنی است چهار روز پیش ۶۳ نفر با مصرف مشروبات الکلی تقلبی آلوده به متانول در شهرستانهای استهبان و فسا دچار عوارض شدند.

 

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 714744
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.