محمد تقی چیت ساز با بیان این که عمده ظروف چینی و بلور عرضه شده ﺩر بازار، وارﺩاتی و محصول کشور چین است، اظهار ﺩاشت: بالغ بر 80 ﺩرصد بلورجاتی که ﺩر بازار شیراز به مشتریان عرضه می شوﺩ، چینی است که از کیفیت متفاوتی برخورﺩار است اما با بسته بندی کشورهای اروپایی عرضه می شوﺩ.

وی افزوﺩ: وارﺩکنندگان ظروف چینی و بلور برای کسب سوﺩ بیشتر و همچنین پرﺩاخت هزینه کمتر، اقدام به وارﺩات اقلام بی کیفیت به کشور میکنند که بخشی از این مشکل به ﺩولت برمیگرﺩﺩ چرا که ﺩر مباﺩی وروﺩی اجازه وروﺩ این اقلام صاﺩر میشوﺩ، همچنین بخش قابل توجهی از این کالاها نیز به صورت قاچاق وارﺩ کشور میگرﺩﺩ.

چیت ساز با اشاره به این که بلورجات بیشتر از کشور چین و ﺩر ﺩرجه ﺩوم از کشورهای ایتالیا، فرانسه، چک و اسلواکی وارﺩ کشور میشوﺩ، گفت: از اواخر سال گذشته، رکوﺩ شدیدی به ﺩلیل نبوﺩ نقدینگی بر بازار فروشندگان چینی و بلور شیراز حاکم شده است.

وی بیان ﺩاشت: ﺩر گذشته مرﺩم تفننی و بدون نیاز به اقلام چینی و بلور اقدام به خرید این کالا می کرﺩند اما به ﺩلیل مشکلات اقتصاﺩی حاکم بر بازار، مرﺩم تا نیاز به خرید این اقلام پیدا نکنند خرید نمی کنند.

وی با اشاره به این که ﺩر بازار چینی و بلور شیراز، اقلام با ﺩرجه بندی نامرغوب تا مرغوب یافت می شوﺩ، اظهار ﺩاشت: مشتریان بسته به قدرت خرید خوﺩ اقدام به خرید این کالاها می کنند.

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 710071
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.