قدرت ا... جوکاری افزود: مداخله دفاتر پیشخوان دولت در فعالیت صنف عکاسان باعث نارضایتی مردم از کیفیت عکس مدارک شناسایی خود شده است.
وی ادامه داد: عکاسی از افراد مراجعه کننده به دفاتر پیشخوان دولت که قصد دریافت خدماتی از جمله کارت هوشمند ملی و ... دارند در یک فضای یک متری انجام می شود و عکس گیرنده هیچ تخصصی در زمینه عکس و عکاسی ندارد.
رییس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شیراز بیان داشت: به دلیل حضور این به اصطلاح آتلیه ها در دفاتر پیشخوان به سازمان های مربوطه شکایت کرده ایم اما می گویند به دلیل امنیتی بودن عکس و ضرورت ثبت چهره واقعی فرد بدون هیچ رتوشی عکس ها نباید خارج از فضای دفاتر گرفته شود.
جوکاری خاطرنشان کرد: اگر فقط مشکل ثبت چهره واقعی افراد است ما هم می توانیم عکس را خام به متقاضیان تحویل دهیم.
وی با انتقاد از این که با فعالیت های این چنینی صنف ها را زیر پا له می کنند گفت: این افراد به هیچ وجه به رضایت مشتری توجه نمی کنند در حالی که برای گرفتن هر نوبت عکس حدوداً 10 هزار تومان از مشتری دریافت می کنند.
رییس اتحادیه عکاسان شیراز ادامه داد: با توجه به این دیدگاه عکس های پرسنلی نشانه شخصیت افراد است، نارضایتی از عکس می تواند شخصیت افراد را زیر سوال ببرد.
جوکاری بیان داشت: در حالی افراد سودجو در کار صنفی عکاسان ورود کرده اند که علاوه بر نارضایتی مردم این عکس سال ها در مدارک شناسایی اعم از شناسنامه، گذرنامه و کارت ملی ماندگار است.
وی همچنین به فعالیت عکاسان غیر متخصص در مدارس اشاره کرد و گفت: بارها اعلام کرده ایم که فعالیت عکاسان بدون مجوز در مدارس برای گرفتن عکس پرسنلی ممنوع است اما توجهی نشده است.
جوکاری اضافه کرد: این اتحادیه برای رفاه حال دانش آموزان و افراد کم بضاعت خدمات عکسبرداری را به صورت رایگان در فضای آتلیه انجام می دهد.
رییس اتحادیه عکاسان شیراز از 58 مورد شکایت از شرکت های تشریفات مجالس خبر داد و افزود: موارد بسیار زیادی در رابطه با شکایت از این شرکت ها داشته ایم اما مردم همچنان بدون در نظر گرفتن قانونی بودن فعالیت این شرکت ها به آن ها مراجعه می کنند.
وی بیان داشت: مواردی داشته ایم که فرد چندین قرارداد عکاسی برای مجالس عروسی با افراد مختلف بسته است اما بعد از اتمام مراسم دیگر هیچ خبری از او نشده است.

 

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 706746
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.