به گزارش دریافتی روز سه شنبه ایرنا از این روابط عمومی، سیستم رتبه بندی دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی تایمز The Times Higher Education در رتبه بندی بهترین دانشگاه های آسیا همچنین دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه علوم پزشکی تهران را به ترتیب در بین دانشگاه های صنعتی و علوم پزشکی کشور به عنوان دانشگاه برتر ایران معرفی کرد.
بر اساس این گزارش، در سال 2016 میلادی تنها هشت دانشگاه ایرانی در این رتبه بندی قرار داشت و در سال 2017 میلادی ،‌ 14 دانشگاه جمهوری اسلامی ایران در بین بهترین دانشگاه های آسیا حضور دارند.
بر این اساس، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال گذشته میلادی هم در این رتبه بندی قرار داشتند اما دانشگاه شیراز اولین حضور خود را در رتبه بندی تایمز تجربه می کند.
رتبه بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام های رتبه بندی بین المللی است که هر ساله دانشگاه های برتر دنیا را بر اساس 13 شاخص عملکردی در قالب پنج معیار کلی آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجه بین المللی برای انجام مقایسه های جامع و متوازن مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می دهد.
تایمز جهت رتبه بندی دانشگاه ها، بخشی از اطلاعات مورد نیاز خود را از پایگاه استنادی اسکوپوس و بخشی دیگر را از دانشگاه ها و به صورت خود اظهاری گردآوری می کند. همچنین اطلاعات حاصل از نظرسنجی شهرت از متخصصان آموزش عالی که در سطح جهانی صورت می گیرد نیز بخش مهمی از اطلاعات این پایگاه جهت رتبه بندی به شمار می آید.
3002/ 2027
دریافت خبر: فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.