سیاوش محمدی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد:گرمای هوا و اشباع شوری آب دریاچه،شرایط را برای رشد این نوع جلبک ها و باکتری ها فراهم کرده و آب دریاچه را به رنگ قرمز درآورده است .
وی گفت: ورود فاضلاب به دریاچه مهارلو نیز شرایط رشد را برای این جلبک ها فراهم می کند که جلبک ها برای محافظت خود رنگ دانه هایی ترشح می کنند که رنگ آنها به شدت قرمز می شود و به این حالت شکوفایی جلبکی نیز می گویند.
معاون محیط زیست فارس با بیان اینکه از اواسط بهار تا اواخر تابستان این پدیده به طول می انجامد اضافه کرد : گرمای هوا و خشکسالی نیز شرایط را برای قرمز شدن آب دریاچه مهارلو مساعدتر می کند.
محمدی ادامه داد: وجود این نوع جلبک ها در حد متعادلی برای رشد گونه های آرتمیا(غذای فلامینگو) مناسب است اما اگر از حد متعادل تجاوز کند برای محیط زیست مناسب نیست.
وی ادامه داد:‌ آرتمیاها غذای فلامینگوها هستند و با رشد جلبک ها و باکتری های هالوفیت می توان گفت غذای مناسبی دراختیار فلامینگوها قرار گرفته است.
محمدی اضافه کرد : درصورتی که مقدار رشد جلبک ها زیاد نباشد شرایط برای زیست آرتمیا مناسب است ولی اگر از حدی تجاوز کند برای آرتمیا مناسب نیست.
دریاچه مهارلو در فاصله 25 کیلومتری جنوب شرق شیراز دراستان فارس قرار دارد ، این دریاچه در فصول گرم سال به خشکی می گراید و در فصول پُر باران پُر آب می شود و کانونی از زیست پرندگان مهاجر و فلامینگوها را به وجود می آورد .
مصاحبه : نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.