به گزارش دریافتی چهارشنبه ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، دکتر ناصر قجری در جمع مدیران شرکت کننده درگردهمایی توجیهی هدایت ومشاوره تحصیلی دوره اول متوسطه نواحی چهارگانه شیراز،براهمیت راهنمایی و ارائه مشاوره تحصیلی مناسب به دانش آموزان برای انتخاب رشته تحصیلی تاکید کرد.
وی گفت:فردی که در درون خود استعداد کاری نداشته باشد و با توجه به شرایط ایجاد شده در حوزه ای جدای از استعدادش حرکت کند، هیچگاه نمی تواند از شکوفایی و شادی و رضایت باطنی برخوردار باشد حتی اگر در ظاهر شرایط مناسبی برای او فراهم شده باشد.
قجری با اشاره به وظیفه خطیر آموزش و پرورش در زمینه راهنمایی و هدایت دانش آموزان برای انتخاب رشته گفت: تمام عوامل آموزش و پرورش بایستی زمینه را به گونه ای فراهم کنند که هر فرد مطابق علایق، استعدادها و شرایط خود هدایت شود و به سمت رشته و شغلی مورد دلخواهش حرکت کند.
وی افزود: آموزش و پرورشی موفق است که اطمینان بخش و رهایی بخش باشد و بتواند یاس و ناامیدی را در دانش آموزان کم و آنان را افرادی پایدار و با ثبات تربیت کند و این امر از طریق شناسایی توانمندی های دانش آموزان و زمینه سازی برای بروز و به فعلیت در آمدن استعدادها و علایقشان میسراست.
معاون مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت:اگر موضوع هدایت تحصیلی در نظام آموزشی به خوبی اجرا و معایب آن اصلاح شود اتفاقات بزرگی درجامعه رقم می خورد،همانگونه که درکشورهای توسعه یافته که تجربیات موفق آموزشی و پرورشی دارند بحث هدایت تحصیلی و انتخاب شغل دانش آموزان از نظم و شکل مناسبی برخوردار است.
وی با تاکید بر اینکه نباید درگیر تب بعضی از رشته ها و مشاغلی باشیم که مقطعی هستند و ممکن است در آینده شرایط آنها تغییر کند، از مدیران و مشاوران مدارس درخواست کرد تا در زمان باقی مانده نسبت به فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به دانش آموزان و خانواده های آنان همچنین دبیران دوره اول متوسطه اقدام و زمینه را برای هرچه مطلوب تر شدن روند انتخاب رشته دانش آموزان فراهم کنند.
دریافت خبر:‌فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده:‌ غلامرضا مالک زاده
3002/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.