به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا از اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش فارس، عیسی ملک پور افزود: با هماهنگی های صورت گرفته، برنامه های سوادآموزی در اندرزگاه زنان زندان مرکزی شیراز نیز اجرا می شود.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: همچنین مقرر شده است که در مرکز یادگیری محلی زندان شیراز علاوه بر برگزاری کلاس های سوادآموزی، مهارت های اساسی زندگی نیز به زندانیان آموزش داده می شود.
ملک پور با قدردانی از اقدام های صورت گرفته در زندانهای استان گفت: بازسازی، بهسازی و فعالیت های عمرانی در زندانها کاملاً مشهود و ستودنی است.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس افزود: در راستای تعهدات مشترک، معاونت های این اداره کل آمادگی همکاری با مجموعه زندانها در حوزه ورزش، مشاوره، سلامت و آموزش را دارند.
مدیرکل زندانهای فارس در این دیدار گفت: در زندانهای این استان، اقدام های گسترده ای در راستای اصلاح و بازپروری شخصیت زندانیان انجام می شود و شرکت زندانیان در همه برنامه ها به جز فعالیت های ورزشی و کلاس های سوادآموزی اختیاری است و زندانیان با شرکت در این برنامه ها، امتیاز و تسهیلات عفو و مرخصی دریافت می کنند.
سیدحشمت اله حیات الغیب افزود: برنامه های ورزش صبحگاهی و کلاس نهضت سوادآموزی در زندان ها اجباری و همه زندانیان به جز افراد بیمار مکلف هستند در این برنامه ها حضور فعال داشته باشند.
وی اضافه کرد: در اکثر زندانها، علاوه بر ورزش های همگانی فضای مناسب برای ورزش های حرفه ای نیز درنظر گرفته شده است و هدف ما این است که اوقات فراغت زندانی به محض ورود به محیط زندان، با شرکت در کلاس های قرآنی، اشتغال، حرفه آموزی، کتابخوانی و مدارس آموزشی تکمیل شود.
مدیرکل زندان های فارس بیان کرد: در مدرسه یادگیری محلی، علاوه بر سوادآموزی، مهارتهای اساسی زندگی به زندانیان آموزش داده می شود و در مراکز مشاوره و روان درمانی، با انجام فعالیتهای مشاوره ای و تست های روانشناسی، در صورت مشاهده اختلال شخصیتی، تحت درمان قرار می گیرند.
حیات الغیب ادامه داد: زندان در جامعه اسلامی یک ضرورت است و باید محل نگهداری افراد هنجارشکن جامعه باشد و اگرچه در قوه قضائیه برای پیشگیری از جرم تلاش فراوانی شده است اما نقش آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیشگیری از جرم بسیار مؤثر است.
9772/ 2027
دریافت خبر: سیدمهدی مرتضوی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.