به گزارش خبرنگار ایرنا ، وی سه شنبه در جمع ستاد انتخابات حامیان دولت (حمد) در شیراز ابرازداشت : تا کنون دو نشست از سوی منتخبین مردم در شورای اسلامی شیراز برگزار شده و در هیچکدام از جلسات پیرامون انتخاب شهردار آینده این شهر مبحثی مطرح نشده است.
دستغیب ادامه داد:از گوشه و کنار و در برخی ازمحافل و مساجد و حتی از سوی مردم در اتوبوس و تاکسی می شنویم که افرادی به عنوان شهردار آینده شیراز برگزیده شده اند ، هیچکدام از این گمانه زنی ها پایه و اساسی ندارد و مباحث تخیلی است .
وی اضافه کرد: سهم خواهی در باره انتخاب شهردار شیراز از سوی هر مرجعی و از سوی هر جناحی که باشد محکوم است، شیراز شهر فرهیختگان و شهر فرهنگی و پایتخت فرهنگی است و باید متناسب با شان و منزلت مردم این شهر اداره شود، تاکنون انتخاب شهردار در دستور کار منتخبین مردم نبوده است و در جلسات رسمی و غیر رسمی بحثی دراین زمینه مطرح نشده است .
دستغیب اضافه کرد: نمی توانیم شهر بزرگ شیراز را به دست افرادی بسپاریم که شایستگی اداره آن را ندارند ، مردم به لیست امید درانتخابات شوراها اعتماد کرده اند و مسئولان شهری نیز می بایست بر اساس اعتماد مردم انتخاب شوند ، نمی توان با بی دقتی و با عجله شهر را به سمتی برد که اعتماد مردم به لیست امید مخدوش شود.
منتخب مردم شیراز در شورای اسلامی این شهر در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم ریشه یابی و علت یابی مشکلات شهری تاکید کرد و گفت : هر چند پل سازی و زیر گذرو رو گذرسازی کاری شایسته و قشنگ است اما برای توسعه شیراز کافی نیست، ترافیک شیراز ریشه در برخی از علل دارد که با پل سازی و زیر گذر سازی حل نمی شود.
دستغیب ادامه داد:‌ما بیش از 20 پل بزرگ در شیراز داریم اما می بینیم که به رغم وجود این پل ها مشکل ترافیک پا برجاست، پل ها نه تنها ترافیک را حل نکرد بلکه آن را به چند خیابان بالاتر یا پایین ترمنتقل کرد، برخی از پل های شیراز بیش از 200 میلیارد ریال هزینه ساخت داشته است با این هزینه تاثیر چندانی در رفع ترافیک نداشته است، از این رو درعلت یابی مشکلات شیراز باید دقت بیشتری داشته باشیم .
دستغیب اضافه کرد:چیزی که بیش ازپل سازی و زیرگذرسازی مورد نیازشیرازاست ارتقای فرهنگ ترافیک است، باید به جایگاهی برسیم که برای خرید یک پفک و یک نان،ماشین شخصی بیرون نیاوریم، باید فرهنگ ترافیک به جایی برسد که هر جا خواستیم توقف نکنیم.
او ادامه داد: پرتاب نکردن زباله به بیرون از خودرو، راه دادن به خودروهای امدادی، عبور از خط پیاده و مسایل اینچنین باید به کودکان آموزش داده شود تا در بزرگسالی دچار این همه بی مبالاتی در فرهنگ ترافیک نباشیم، در کنار پل سازی و فعالیت های عمرانی باید به این موارد نیز بپردازیم .
دستغیب همچنین با انتقاد از کسانی که به گفته او اعتماد عمومی و انتخاب مردم شیرازرا زیر سئوال می برند گفت : مردم شیراز به لیست امید اعتماد کرده اند، هیچکدام از اعضای این لیست محکومیت قضایی نداشته اند ، هیچکدام سابقه زندان نداشته اند، چرا باید با این اتهامات بی اساس اعتماد مردم را زیر سئوال برد؟ منتخبین مردم در شورای شیراز نیروهای جوان و تحصیل کرده و متخصص هستند ، ایجاد جو بی اعتمادی خیانت به رای مردم است ، کار غیر اخلاقی کردن با زیر سئوال بردن انتخاب مردم شایسته ملت بزرگ ما نیست .
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشار:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.