به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه شیراز اظهار داشت :ملت، رهبری و نظام در این انتخابات پیروز شدند، رئیس جمهوری منتخب مردم هم مسئولیت ریاست جمهوری را پذیرفت و قبول کرد و در آغاز کار از تک تک مردم طلب کمک کرد.
وی ادامه داد : مردم بصیر و هوشیار برای بهبود وضع کشور، رئیس جمهوری را همراهی و با دولت همکاری خواهند کرد این که از مردم کمک بخواهند چیز خوبی است این را باید به فال نیک گرفت.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه مردم هم خواه و ناخواه همراهی ، همکاری و مساعدت خواهند داشت گفت : برنده اصلی انتخابات نظام جمهوری اسلامی بود ، انتخابات امنیت و سلامت داشت و همه چیز در انتخابات بود اما یک نکته است و آن اینکه تخلفاتی انجام گرفت این تخلفات در حد اینکه در انتخابات تأثیر بگذارد نبود ، انتخابات واقعاً سالم بود و رأی ، رأی مردم بود ، تخلف تأثیری در نتیجه انتخابات نداشته است .
وی افزود: اما باید متخلف بفهمد خلاف کرده و مجازات خلافش را ببیند ، ما باید ارزش هایمان حفظ بشود ، عبور از خطوط قرمز غلط است ، بازی کردن با خطوط قرمز صحیح نیست ، ما امنیتمان ، مسئله جنگ و صلحمان ، مسئله ارکان نظام ، قوه قضائیه ، سپاه پاسداران ، شورای نگهبان ، صدا و سیما و امثال این ها ، این ها ارکان نظامند و باید حفظ بشوند .
آیت الله ایمانی اضافه کرد : تخلفاتی هم که انجام گرفته باید واقعاً بررسی بکنند اگر کسی متخلف بود مجازات بشود نه اینکه در انتخابات اثری دارد ، انتخابات به جای خودش صحیح و درست و نتیجه انتخابات هم سر جایش است اما فرد خاصی که از موقعیتش سوء استفاده کرده و تخلف کرده باید مجازات بشود .
وی گفت : شما موقعی که می خواهید یک کاری را به یک نفر واگذار کنید تا انجام دهد آیا به هر کس رسید واگذار می کنید یا درباره اش تحقیق می کنید ؟ من از مسئولین استان سئوالم این است درباره شورای شهر وقتی چهار دستگاه عدم صلاحیت عده ای را به شما اعلام کردند ، قانون هم نباشد شما به عنوان مدافع حقوق مردم که سر جای مسئول نشستید و از بیت المال ارتزاق می کنید وظیفه دارید از حق این مردم بینوا دفاع بکنید ، افراد درستی به مردم معرفی بکنید نه آن هایی که سابقه زندان دارند ، نه آن هایی که چهار دستگاه عدم صلاحیتشان را اعلام کردند ، چرا باید جناح بازی تا این حد باشد ؟ این تخلف نیست اگر هست برسند و بازرسان بیایند رسیدگی بکنند .
آیت الله ایمانی اضافه کرد: امیدواریم که بعضی از مسئولین از خطوط مختلف بیرون بیایند و مصالح مردم را رعایت کنند و به منافع مردم نگاه بکنند و جامعه را ببینند ، بالاخره فردایی هست و حسابی هست و مقابل فردا پاسخ لازم را باید برای خودمان آماده سازیم .
آیت الله ایمانی در بخش دیگری از سخنانش به سفر رییس جمهوری آمریکا به منطقه اشاره کرد و گفت : عمده این مسافرت و سر و صدای این سفر به عربستان بود ، ترامپ در نطق تبلیغاتی خودش اعلام کرد ما به هیچ چیز جز منافع آمریکا فکر نمی کنیم و دنبال منافع آمریکا هستیم و همان موقع هم گفت که عربستان گاو شیردهی است که دلارهای فراوانی دارد باید دلارهای او را از او بگیریم و بعد که دلارها تمام شد سر او را ببریم و ذبحش بکنیم .
امام جمعه شیراز افزود: این سخنی است که در عرصه تبلیغات انتخاباتی خودش داشت ، اولین سفر رفت و با دست پر هم برگشت ، معاهده های 480 میلیارد دلاری کم نیست که 110 میلیارد آن نقد بود ، این ها واقعاً تکان دهنده است پول مسلمانان کجا خرج می شود ؟ و برای نجات کدام کشور ؟ آمریکا ورشکسته است ، ترامپ ورشکستگی آامریکا را در نطق تبلیغاتی خودش اعلام کرد و الآن می خواهد آمریکا را از ورشکستگی نجات بدهد.
امام جمعه شیراز به تحریم های جدید علیه کشورمان نیز اشاره کرد و گفتت : عکس العمل این مسافرت این بود که تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران تصویب بشود .
آیت الله ایمانی همچنین با گرامیداشت فرارسیدن ماه ضیافت الهی بر لزوم رعایت شئون اسلامی در این ماه ورفتن به سمت رحمت پروردگار تاکید کرد.
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: غلامرضا مالک زاده
6113 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.