مهندس عطاالله زمانی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دکتر روحانی در دولت جدید بر رسیدگی بیشتر به امور روستاها با تاکید بر ایجاد اشتغال و رفع بیکاری تاکید دارد، تاکید بر محرومیت زدایی و توسعه روستایی از راهبردهای اصلی دولت دوازدهم است که خادمان مردم در بنیاد مسکن نیز آن را به فال نیک می گیرند و بر لزوم توسعه و تداوم آن تاکید می کنند .
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس به ماموریت اصلی این بنیاد در محرومیت زدایی و توسعه روستایی اشاره کرد و گفت:بخشی از این ماموریت در مقاوم سازی اماکن فرسوده روستایی و اجرای طرح های هادی و بهسازی روستایی خلاصه می شود.
زمانی همچنین با بیان اینکه یکی از فعالیت های مهم بنیاد مسکن در زمینه توسعه روستاها تهیه طرح هادی است گفت : این بنیاد در همه روستاهای بالای 20 خانوار در استان که حدود 2 هزار و 400 روستا است اقدام به تهیه طرح هادی کرده است و بزودی جشن اتمام تهیه طرح های هادی در روستاهای بالای 20 خانوار را برگزار می کند .
وی درباره مقاوم سازی مسکن روستایی نیز گفت : در دولت یازدهم تامین منابع مقاوم سازی سالانه برای 200 هزار مسکن روستایی پیش بینی شده بود و امیدواریم این روند در دولت دوازدهم نیز تداوم یابد .
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس همچنین بر لزوم مساعدت و همراهی دولت دوازدهم برای احداث مسکن حمایتی و اجتماعی تاکید کرد و گفت : سالانه 150 هزار واحد مسکن شهری در قالب مسکن اجتماعی و برای کمک به خانه دار شدن افراد محروم جامعه احداث می شود ، این موضوع در مصوبه اسفند سال 95 هیات وزیران مبنی بر اجرای طرح مسکن اجتماعی و حمایتی توسط بنیاد مسکن و با تامین منابع مالی لازم توسط دولت به تصویب رسیده است که امید است درماههای نخست فعالیت دولت دوازدهم عملیاتی شدن آن شتاب گیرد .
زمانی همچنین بر لزوم توجه به توسعه گردشگری در دولت دوازدهم تاکید کرد و گفت: توسعه گردشگری روستایی یکی از منابع مهم ایجاد درآمد و اشتغال در روستاها است ، در برنامه ششم توسعه پیش بینی ایجاد 300 روستای هدف گردشگری شده است ، تامین منابع برای رونق گردشگری دراین روستاها از برنامه های آتی دولت است و دولت دوازدهم سازکارهای اجرای این مهم را تدوین خواهد کرد.
مصاحبه : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.