به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس، فرمانده انتظامی شهرستان کازرون اعلام کرد: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلر شک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ رجبعلی رزمجویی افزود: در بازرسی از وسیله نقلیه یاد شده مقادیری کالای قاچاق شامل، 2 هزار و 160 دست پوشاک، 16 هزار عدد اسباب بازی، 12 هزار عدد انواع ظروف خارجی، 12 هزار عدد لیوان خارجی و 15 هزار عدد دستمال مخصوص میز پذیرایی، به ارزش هفت میلیارد ریال کشف شد.
او گفت: در ارتباط با این کالاهای مکشوفه قاچاق، یک نفر متهم دستگیر و به مرجع قضایی تحویل داده شد.
رزمجویی ادامه داد: همچنین ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان کازرون در حین کنترل محور ورودی این شهرستان به یک دستگاه کامیون کشنده حامل یک دستگاه تراکتور شک و آن را متوقف کردند، در بررسی مدارک مشخص شد این تراکتور از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است.
وی بیان کرد: ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان 2میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده و در ارتباط با آن یک نفر دستگیر و به همراه خودرو قاچاق برای سیر مراحل قانونی در اختیار اداره مبارزه با قاچاق پلیس آگاهی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان کازرون بیان کرد: برای مقابله با پدیده شوم قاچاق، شهروندان و مسئولان باید با تمام وجود در صحنه حاضر باشند و فضای موجود را برای عده ای قاچاقچی و فرصت طلب ناامن کنند.
وی، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در این زمینه، موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.
در گزارش دیگری از این معاونت از قول فرمانده انتظامی شهرستان داراب بیان شده است: ماموران انتظامی این شهرستان در هنگام بازرسی مقطعی وسایل نقلیه در محور مواصلاتی بندرعباس - داراب، پنج دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.
سرهنگ رستمی افزود: در بازرسی از این خودروها 20 تن چوب، یک هزار و 500 کیلوگرم میوه خارجی، 50 کیلوگرم گیاهان دارویی، 772 دست انواع لباس و 30 دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق کشف شد و پنج راننده خودروهای حامل این کالاهای قاچاق دستگیر شدند.
به گفته وی، ارزش این کالاهای قاچاق یک میلیارد ریال برآورد شده است.
شهرستان کازرون در فاصله 120 کیلومتری غرب و شهرستان داراب در 225 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده اند.
7368 /6118
دریافت خبر: حمیدرضا خلیقی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.