به گزارش ایرنا، کامران باقری لنکرانی پنجشنبه در نشستی خبری در شیراز افزود: بالابودن متوسط سنی اعضای دولت یکی از دلایلی است که سبب شده موضوع بیکاری چندان مورد توجه قرار نگیرد؛ بسیاری از دغدغه‌های دولت‌مردان ما با دغدغه جوانان ما متفاوت است.
وی با اذعان به تلاش دولتمردان گفت: این تلاش ها را زیر سوال نمی‌بریم ولی مسیری که طی کردند مسیری بوده که با دغدغه جوانان متفاوت بوده است.
عضو دولت نهم بیان کرد: دولت بعد از چهار سال می گوید که دولت بعدی را جوان‌ترو به مسکن توجه می‌کنم که خود نشان‌دهنده وجود کاستی است که آثار سوء خودش را گذاشته است.
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: دولت دوازدهم باید یک دولت جوان، دغدغه‌مند برای حل مشکل جوانان و با شور و نشاط جوانانه باشد، نه یک دولت خسته که با روش‌های سه دهه پیش بخواهد مملکت را اداره کند.
این فعال سیاسی گفـت: این یک واقعیت تلخ است که با وجود اینکه متوسط نرخ بیکاری حدود 12 درصد است اما این نرخ برای جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه رقم بالاتری است که نشان می‌دهد بازار کار مناسب برای نسل جوان و تحصیلکرده نداریم و حدود 10 میلیون نفر فارغ التحصیل دانشگاهی ما از امنیت شغلی برخوردار نیستند.
باقری لنکرانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رنج بردن اقتصاد ایران از وابستگی به نفت گفت: دولت یازدهم، به جای اصلاح رویکرد خام فروشی نفت، خام فروشی را یکی از افتخارهای خود می داند.
وزیر دولت نهم که ایران در دوره تصدی این دولت، بیشترین درآمدهای نفتی در یک دهه اخیر را کسب کرد، اظهار کرد: روندی که منطقی و با مصالح ملی تطبیق دارد این است که ما خام فروشی را رها کنیم و به سمت ایجاد ارزش‌ افزوده برویم و اقتصاد را خارج از اقتصاد نفتی برقرار کنیم.

** در انتخابات همه سلیقه ها حضور دارند
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی ستادهای انتخاباتی ادبیات بدی انتخاب کردند که اگر ما را انتخاب نکنید به بیراهه رفته‌اید و کشور را به جنگ و آشوب سپرده‌اید، باید توجه داشت که این ادبیات، ضد مشارکت اجتماعی است.
باقری لنکرانی گفـت: در انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری همه سلایق حضور دارند و بدون شک رفتارهایی که نامزدهای ریاست جمهوری و طرفداران آنها نشان می‌دهند در شکل‌گیری مشارکت مردم اثرگذار است.
وی با بیان اینکه انتخابات فرصتی است که سلایق مختلف، برنامه‌هایشان را ارائه دهند، نقدشان را به وضع موجود بگویند و برنامه‌های پیش‌برنده خود را ارائه کنند، افزود: کسی که در قدرت مستقر است نباید به خودش حق بدهد که بقیه را به صرف نقد خود، محکوم کند.
باقری لنکرانی گفت: لازم است در دولت دوازدهم با استفاده از ظرفیت موجود کشور، نگاه نوینی برای حل معضلات کشور داشته باشیم.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی جمعه 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
3002/ 2027/1860
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.