به گزارش خبرنگار ایرنا محمد علی فرخیان، دارنده مدال نقره مسابقات جهانی کشتی آزاد به دلیل عارضه کلیوی هم اینک در بیمارستان علی اصغر شیراز بستری است.
به اتفاق مدیرکل و دست اندرکاران ورزش و جوانان فارس، امید نوروزی قهرمان المپیک لندن برای عیادت این قهرمان خوشنام ایران که در سال 1965میلادی درشهر منچستر انگلستان با مدال نقره اش در وزن 57 کیلوگرم، برای ایران افتخار آفرین شد، چهارشنبه به بیمارستان رفتیم.
وقتی به پهلوان سلام کردم، دستم را به گرمی فشار داد طوری که می خواست وانمود کند با وجود بیماری، هنوز هم دود از کنده بلند می شود.
جوان بودی و بر روی تشک با فن فتیله پیچ پشت حریفان خود را به خاک می نشاندی و برایت صلوات می فرستادند اما اکنون که پیر شده ای و در بستر بیماری به سر می بری باز هم مردم فراموشت نکرده اند.
این رسم خوبی است که با به جا آوردن صله رحم پهلوان را فراموش نکرده اند، بپا خیز پهلوان بیماریت را با همان فنی که استادش بودی فتیله پیچ کن.
با صدای لرزان اشک هایش را پاک می کند و می گوید از مردم شیراز و جامعه ورزش و جوانان فارس که فراموشم نکرده اند و با عیادت خود روحیه ام را بالا بردند، سپاسگزارم .
فرخیان افزود: با دعای خیر مردم حالم خوب است و قدردان پرسنل بیمارستان علی اصغر که صمیمانه کمکم می کنند، هستم و امیدوارم بتوانم روزی جبران این همه محبت را بکنم.
مدیر کل ورزش و جوانان فارس هم در حاشیه این عیادت به خبرنگار ایرنا گفت: فرخیان از افتخارات بزرگ کشور و استان فارس است برای بهبودیش باید تلاش کنیم چرا که در سال 1965 در مسابقات کشتی جهان، دل مردم کشورمان را با قهرمانی تیم ملی شاد کرد.
حیدر علی کامیاب کلانتری ادامه داد: عیادت از این بزرگ مرد کشتی فارس باعث می شود که روحیه او بالا برود و بتواند با بیماریش مبارزه کند.
وی اضافه کرد: هر کاری که از دستمان بر آید انجام می دهیم و اجازه نمی دهیم بزرگان ورزش فراموش شوند ضمن اینکه نام آوران همواره زنده هستند و در قلب مردم جای دارند.
کامیاب کلانتری، اظهار امیدواری کرد که محمد علی فرخیان دو باره بهبود یابد و در جمع کشتی گیران شرکت کند.
امید نوروزی قهرمان کشتی المپیک 2012 لندن هم به ایرنا بیان داشت: فرخیان، الگوی اخلاقی و فنی کشتی گیران است و افتخار می کنم که جا در پای بزرگان این رشته همچون فرخیان گذاشتم.
وی افزود: مهمترین چیزی که این قهرمان به آن نیاز دارد، عیادت او و دادن روحیه به ایشان است تا بتواند از روی تخت بیمارستان برخیزد.
نوروزی گفت: جامعه کشتی کشور و فارس دست به دعا برداشته اند تا هر چه زودتر این قهرمان پر آوازه سلامتیش را به دست آورد.
محمد علی فرخیان سال 1314خورشیدی در محله دروازه سعدی شیراز متولد شد و در سن 17سالگی به کشتی روی آورد و خیلی زود به عضویت تیم ملی کشتی ایران در آمد.
وی که هم اینک 82 سال سن دارد علاوه بر نایب قهرمانی جهان، کسب مقام نایب قهرمانی بازی های آسیایی و جندین مدال داخلی و خارجی دیگر در کارنامه ورزشی او وجود دارد.
7368 /6118
خبرنگار: حمیدرضا خلیقی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.