به گزارش ایرنا، سید ابوالفضل رضوی شامگاه پنجشنبه در همایش منطقه ای شوراهای اسلامی شهر و روستای شرق استان فارس در فسا افزود: از سال 1390 تا سال 1395 در 535 روستای بالای 20 خانوار افزایش جمعیت را شاهد بوده ایم.
وی اظهار کرد: به عنوان نمونه در استان سیستان و بلوچستان که در روستا ها افزایش جمیعت داشته ایم و در استانهای دیگر از جمله استان فارس افزایش جمعیت در روستاها نداشته ایم ولی شیب مهاجرت روستایی به شهرها کاسته شده است.
معاون توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت : برنامه توسعه روستایی یکی از برنامه های مهم و دارای اولویت و اصلی کشور است و حال آن که در سال های قبل از دولت یازدهم به روستاها و روستائیان در توسعه ملی کم توجهی شده بود.
وی ادامه داد: این کم توجهی و غفلت باعث شد که در برنامه توسعه پنجم به نرخ رشد اقتصادی هشت درصدی تعریف شده نرسیم و فقط به رشد چهار درصدی دست یابیم.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با اشاره به تسهیلات درنظرگفته شده با نرخ سه و هشت درصد برای روستاییان گفت : ما در بحث پرداخت تسهیلات به پروژها هیچ محدودیتی نداریم و هر پروژه ای که شغل پایدار داشته باشد و کارگروه استانداری معرفی و تایید کند به آن تسهیلات پرداخت می شود.
در این آیین که به میزبانی فرمانداری ویژه فسا برگزارشد، افزون بر 650 نفر از اعضای شوراهای اسلامی شهرستان های فسا،جهرم،داراب،استهبان،نی ریز و زرین دشت به همراه فرمانداران و شهرداران این مناطق حضور داشتند.
شهرستان فسا در 130 کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.
6113/ 2027
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.