به گزارش خبرنگار ایرنا، در برنامه کنسرت اردوان کامکار در تالار احسان شیراز، قطعات تک نوازی توسط او نواخته شد و سنتور نوازی وی در شب اردیبهشتی شیراز مورد استقبال هنردوستان و علاقه مندان به موسیقی ایرانی قرار گرفت .
همچنین مهیارطریحی، سیاوش کامکار و مصطفی مومنیان از شاگردان استاد اردوان کامکار دریک برنامه سه نوازی سنتور قطعات رها ، روان ، دماوند و رویا را اجرا کردند ، برخی از این قطعات ساخته اردوان کامکار و شماری نیز با آهنگسازی شاگردان او ساخته شده است .
اردوان کامکار با سپاس از استقبال شهروندان شیرازی دراین برنامه فرهنگی هنری اظهار داشت : شیراز خاستگاه هنر و اندیشه است ، ظرفیت های کم نظیر فرهنگی و هنری در شیراز جایگاهی ویژه به این سرزمین داده است ، من در شهرها ی مختلف برنامه کنسرت داشته ام اما ظرفیت هایی که در شیراز وجود دارد کم نظیر و مثال زدنی است .
آهنگساز و هنرمند برجسته کشورمان درادامه اظهار داشت : موسیقی فرصتی برای اندیشه بیشتر و ساختن و پرداختن زندگی بهتر است ، همراه با موسیقی می توان از غنای فرهنگی و معنوی و داشته های هنری الهام گرفت.
این برنامه فرهنگی هنری با همکاری آموزشگاه موسیقی چاووش و با حمایت گالری پیانو باربد ، پژوهشکده سنتور و انجمن موسیقی فارس برگزار شده است .
رضا صلاحی مدیر آموزشگاه موسیقی چاووش در حاشیه این برنامه فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : استقبال شهروندان شیرازی از برنامه موسیقی با حضور استاد کامکار نشانگر ظرفیت های بی بدیل فرهنگ و هنر در شیراز است ، گوشه هایی از سنتور نوازی ایرانی دراین برنامه اجرا شد و بخش عمده ای از کارهای استاد کامکار مستند نگاری شده است که دراختیار علاقه مندان قرار میگیرد .
هدایت رضایی رئیس انجمن موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز به خبرنگارایرنا گفت: موسیقی در شیراز جایگاهی ویژه دارد ، شیراز در کنار همه داشته های فرهنگی و معنوی رویکردی متمایز به موسیقی ایرانی دارد ، موسیقی ایرانی و پرداختن به آن فرصتی برای استفاده از ظرفیت های حضور جوانان و نوجوانان و علاقه مندان به این عرصه ایجاد کرده است ، برنامه ریزی ها به گونه ای است که از این ظرفیت های بی بدیل استفاده بیشتری به عمل آید .
همچنین در حاشیه برگزاری برنامه سنتور نوازی ، استاد اردوان کامکار کارگاه و دوره فشرده آموزشی طرح مباحث علمی و عملی موسیقی با حضور استادان و علاقه مندان به موسیقی ایرانی برگزار شد ، دراین کارگاه آموزشی مباحث علمی و عملی موسیقی در زمینه ارتیکولاسیون ، دینامیک ، اگوگیک ، پاسچر ، تکنیک ، سونوریته ، ریتم ، متر ، ملودی کوک ، و مضراب گذاری طرح گردید .
اردوان کامکار موسیقی دان برجسته و سنتور نواز مشهور کشورمان تاکنون قطعات زیادی برای گروه‌نوازی سازهای ایرانی ساخته است که مورد توجه اهالی موسیقی قرار گرفته است .
کنسرتینوی سنتور اردوان کامکار که با ارکستر زهی و پیانو همراهی شده ، با نام ' ماهی برای سال نو ' از شهرت خاصی برخوردار است .
این آلبوم، یک کنسرتینوی با فضایی رازآلود و باز با لحن و ریتم‌های کردی است، ' سولوی بر فراز باد ' نیز از آثار این سنتور نواز برجسته است .
اردوان کامکار، در آلبوم شب، سکوت، کویر اثرکیهان کلهر به خوانندگی محمدرضا شجریان نیز به عنوان نوازنده سنتور همکاری کرده است .
موسیقی متن فیلم سنتوری و موسیقی فیلم چشم انداز ایرانی به کارگردانی تورج منصوری نیز از ساخته‌های اوست.
6113/ 2027
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.