دکتر قاسم حبیب آگهی گفت: با توجه به پتانسیل بالای دانشگاه شیراز، وزارت نفت تمایل بسیاری برای همکاری با ما دارد و تنها حجم یکی از این قراردادها که امسال ابلاغ شده، 68 میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: ایزومریزاسیون نفت های سبک و انستیتومتانول به ترتیب با اعتبار 68 و 34 میلیارد تومان و حجم 103 میلیارد تومان جزو پروژه های بزرگی است که از چند روز پیش ابلاغ شده و به مدت 5 سال ادامه خواهد داشت و با توجه به اهمیت به روزرسانی، احتمالا پس از این 5 سال نیز روند همکاری ادامه خواهد داشت.
دکتر حبیب آگهی عنوان کرد: در این پروژه ها، یکسری کارهایی که شرکت های خارجی آنها را برعهده داشته اند به دانشگاه شیراز سپرده شده تا براساس روش های نو و با آخرین تکنیک ها به نتیجه رسانده شود. وی گفت: این قرارداد به نحوی منعقد شده که در مرحله اول در مقیاس پایلوت انجام و نتایج آن ارائه می گردد و با توجه به اهمیت به روزرسانی احتمالا در سال های آتی نیز ادامه دار خواهد بود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز گفت: با توجه به اهمیت سپردن فعالیت های پژوهشی به دانشگاه های داخل کشور، وزیر نفت در این خصوص مطلوب عمل کرده و امیدواریم نحوه انجام پروژه ها، زمینه افزایش مشارکت صنعت و دانشگاه را
نیز فراهم کند. دکتر حبیب آگهی ادامه داد: دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز و تعدادی دیگر از دانشکده های دانشگاه شیراز درگیر این پروژه ها می شوند و علاوه بر این از توان دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز در این خصوص استفاده خواهد شد.
وی گفت: دوره این گذشته که ما صرفا به دنبال تزریق بودجه های دولتی باشیم و خودمان باید به سمت قراردادهای دانشگاهی برویم و ارتباطمان را با صنعت تقویت کنیم. از اینکه بنشینیم و دست روی دست بگذاریم، راه به جایی نمی بریم.

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 616151
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.