مهروش جلالی اظهار داشت: اعزام و صادرات نیروی کار به خارج از کشور مورد حمایت وزارت کار و به تبع آن اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس قرار دارد که البته برای دستیابی به این هدف تصویب برجام نقش مهمی داشته است.
وی گفت: بعد از تصویب برجام 47 نیروی کار از فارس عمدتاً در رشتههای فنی و مهندسی به آلمان و کانادا اعزام شدند این در حالی است که میزان اعزام نیروی کار به کشورهای خارجی قبل از برجام صفر بود.
جلالی بیان داشت: این اعزام توسط کاریابی ها و به صورت رسمی صورت گرفته است و کاریابیهای خارجی که در فارس تعداد آن ها 8 کاریابی است در کشورهای هدف دارای وکیل برای پیگیری امور نیروهای کار اعزامی هستند.
رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار فارس در ادامه به تعداد کاریابیهای مجاز داخلی در فارس اشاره کرد وگفت: 63 کاریابی داخلی در فارس فعال است که از این تعداد 25 کاریابی در شیراز قرار دارد.
وی بیان داشت: در این کاریابی ها 34 هزار و 168 نفر برای پیدا کردن شغل ثبت نام کرده اند و هم اکنون 31 هزار و 889 فرصت شغلی از طریق این کاریابی ها عرضه شده است، ضمن آن که این کاریابی ها در سال گذشته برای 12هزار و 103نفر شغل ایجاد کردند.
این مسئول با هشدار به جویندگان کار برای مراجعه به کاریابیهای مجاز گفت: کاریابی های غیرمجاز کلاه گشادی بر سر جویندگان کار می گذارند که کمترین صدمه آن زیان مالی به این افراد است.
وی اظهار داشت: پارسال 4 کاریابی غیرمجاز در فارس پلمپ و پروانه آن ها به مراجع قضایی ارسال شد.
جلالی با دعوت از جویندگان کار برای مراجعه به کاریابی ها گفت: این افراد به یک کاریابی که مراجعه کنند اطلاعات آن ها در تمامی کاریابی ها قابل دسترسی است و آن ها میتوانند به تمامی مشاغل عرضه شده در تمامی کاریابی های استان دسترسی داشته باشند.
جلالی در خصوص حق الزحمه کاریابی ها گفت: هزینه ثبت نام و مشاوره شغلی در دفاتر کاریابی داخلی 18 هزار تومان و کاریابی های خارجی 25 هزار تومان است که البته نرخ آن برای ثبت نام و مشاوره شغلی در مناطق محروم 12 هزار تومان می باشد.
وی اضافه کرد: این هزینه ها بدون مشاوره شغلی شامل 50 درصد کمتر می شود.
رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار فارس اضافه کرد: چنانچه این افراد از طریق کاریابی ها موفق به پیدا کردن شغل شوند حداکثر تا نیمی از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار را باید به کاریابی بپردازند که البته این میزان در اکثر مواقع با رایزنی کمتر می شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610253
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.