به گزارش دریافتی ایرنا ، در اطلاعیه روابط عمومی دادگستری استان فارس که یکشنبه دراختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: بررسی های انجام شده در خصوص موضوع حاکی است مکان مورد نظر یک مکان بلا استفاده بوده که تنها به لحاظ محصور بودن و رعایت ضوابط امنیتی، مورد استفاده قرار گرفته است.
در این گزارش آمده است:پیش از اجرای این حکم استعلامات لازم درخصوص وضعیت مکان موردنظر از متولیان اخذ گردید که مشخص شده است این مکان بیش از 10 سال است به لحاظ خشک شدن چمن زمین و از بین رفتن امکانات و سایر زیرساخت های آن میزبان هیچ فعالیت ورزشی نبوده است.
دراطلاعیه روابط عمومی دادگستری فارس آمده است:قصاص نفس از جمله حقوق شخصی اولیای دم ومورد احترام قانون و دارای اولویت پیگیری در چارچوب مقررات است که اقدام غیر انسانی فرد مجازات شده یعنی آزار و اذیت و قتل کودک 6 ساله توسط معدوم، شدیداً افکار و احساسات عموم مردم را جریحه دار کرده و جمع کثیری از مردم خواهان اجرای این حکم بودند.
همچنین در گزارش صادره از دادگستری فارس اشاره شده است که مکان اجرای حکم بنا به حساسیت های امنیتی تعیین می شود که در این مورد نیز با طرح موضوع در شورای تأمین شهرستان تصمیمات لازم اتخاذ شده است.
در این گزارش این نکته مورد تأکید قرار گرفته است که عکس منتشر شده در فضای مجازی و برخی سایت های خبری متعلق به موضوع اجرای حکم در استان فارس نیست و شکل گیری بخش عمده ای از دیدگاه های منفی متأثر از انتشار این تصویر است.
ظهر روز چهارشنبه 25 فروردین‌ ماه 95 در یکی از روستاهای بخش آباده ‌طشک شهرستان نی ریز ، ستایش 6 ساله توسط ' سعید، ط ' 33 ساله ربوده شد و پس از انجام نیات شیطانی و سرقت طلا به قتل رسید.
مأموران و کارآگاهان فرماندهی انتظامی شهرستان نی‌ریز، این متجاوز و قاتل را کمتر از 16 ساعت دستگیر کردند که به جرم خود اعتراف کرد.
این پرونده به ‌دلیل حساسیت بالا و جریحه دار شدن احساسات عمومی، به ‌طور ویژه در دستورکار دادگستری شهرستان نی‌ریز و استان فارس قرار گرفت به این ترتیب پس از انجام تمام مراحل قانونی و برگزاری جلسات دادگاه، حکم اعدام و قصاص ' سعید ، ط' صبح پنجشنبه اول مهرماه 95 به‌صورت علنی و در ملأ عام راس ساعت هفت صبح اجرا شد.
برخی سایت ها ادعا کردند فیفا به قصاص فرد متجاوز در ورزشگاه فوتبال اعتراض کرده است.
اولین بار یک سایت فرانسوی نوشت که فیفا به موضوع برگزاری اعدام در ملأ عام در استادیوم‌های فوتبال به ایران اعتراض و بر فدراسیون فوتبال ایران اعمال فشار کرده تا از این پس از استادیوم فوتبال برای اجرای مراسم اعدام استفاده نشود.
مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در این زمینه گفته است: این اتفاقات، مسائلی نیست که بشود درباره آن هر اظهار نظری را مطرح کرد، هنوز هیچ نامه رسمی از سوی فدراسیون جهانی فوتبال درباره خطر برخورد یا تحریم به دست ما نرسیده است. تا وقتی که نامه مکتوب و رسمی فیفا وجود نداشته باشد دامن زدن به این قضیه اصلا درست نیست.
نی ریز حدود 190 کیلومتری شرق شیراز واقع شده است.
دریافت خبر: نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: غلامرضا مالک زاده
6113 / 1876

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.