به گزارش دریافتی یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان فارس، مظفر الوندی در حاشیه بازدید از بخش های مختلف کانون اصلاح و تربیت شیراز و دیدار با مددجویان این مرکز، اظهار داشت: از سال 94 فعالیت های مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک دراستان ها شروع شده و ضمن حضوردرکارگروه بانوان، مسئولان و مدیران را نسبت به حقوق کودکان حساس می کنیم.
وی افزود: یکی از مهمترین اهداف این کنوانسیون این است که جمعیت حدود 30 درصدی کشور را که کودکان تشکیل می دهند اعم از آسیب پذیر و غیر آسیب پذیر، مورد حمایت قانونی خود قرار دهد.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری در بخش دیگری از مطالب خود با اشاره به موضوع استاندارد سازی کانون اصلاح و تربیت، گفت: در بحث استانداردسازی، کانون اصلاح و تربیت شیراز در ابعاد مختلف از استانداردهای لازم در کشور برخوردار بوده و در بسیاری موارد نیز بالاتر از استاندارد لازم است.
الوندی بیان کرد: از ویژگی های بارز کانون اصلاح و تربیت شیراز این است که جامعیتی که در حوزه های فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و هنری این کانون وجود دارد، موجب آرامش و نشاط در بین کودکان شده است.

** میزان بازگشت مجدد مددجویان به کانون کمتر از سه درصد است
مدیر کل زندانهای فارس هم در این بازدید گفت: در کانون اصلاح و تربیت شیراز، ظرف 2 سال گذشته اقدام های خوبی در حوزه های مختلف انجام شده است به گونه ای که نشاط در چهره مددجویان این کانون مشهود است.
سید حشمت الله حیات الغیب افزود: با انجام فعالیت های روان شناسی و روان درمانی، همچنین برگزاری کلاس های فرهنگی، تربیتی و حرفه آموزی، درگیری، خودزنی و پرخاشگری در این کانون وجود ندارد و یا به ندرت صورت می گیرد.
او اظهار داشت: نتیجه فعالیت های اصلاحی و تربیتی در زندان ها و مراکز اصلاحی و تربیتی این است که از میزان بازگشت مجدد به زندان کاسته شده و خوشبختانه میزان بازگشت مجدد در کانون اصلاح و تربیت شیراز کمتر از سه درصد است.
مدیرکل زندانهای فارس با اشاره به اینکه، جامعه پذیرش زندانی را پس از آزادی ندارد، گفت: مددکاران کانون پس از آزادی مددجویان را تحت نظر قرار داده و در بیرون از زندان، زمینه اشتغال آنان را فراهم می کنند تا بازگشت مجدد به کانون نداشته باشند.
حیات الغیب ادامه داد: به سبب هم افزایی با مجموعه قضایی استان فارس، معیارهای حقوق شهروندی در همه زندانهای این استان رعایت می شود.

** نوید راه اندازی تشکل حمایت از زنان زندانی پس از آزادی
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس هم در این بازدید، اظهار داشت: با هدف حمایت از زنان زندانی و مددجویان کانون پس از آزادی، مقرر شده در این زمینه تشکل غیردولتی به ثبت رسیده و راه اندازی شود تا از این طریق و با هماهنگی مجموعه زندانها، خدمات بهتری به زندانیان پس از آزادی اعطا شود.
سیده معصومع دستغیب افزود: برای تحقق این امر، به زودی جمعی از زنان فرهیخته و خیر با همکاری مسئولان زندانها از مجموعه اندرزگاه نسوان و کانون اصلاح و تربیت شیراز بازدید خواهند کرد و در مورد چگونگی راه اندازی تشکل غیردولتی حمایت از زندانیان زن آزاد شده و مددجویان کانون، تصمیم گیری می شود.
در این بازدید، علیرضا شهری مسئول امور استان ها در دبیرخانه مرجع ملی کنوانسوین حقوق کودک و جمعی از کارشناسان امور بانوان استانداری فارس نیز حضور داشتند.
دریافت خبر: سید احمد نجفی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
2027 /6118

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.