مراسم تشییع و وداع با پیکر وی پیش از ظهر امروز شنبه ۲۰ آذرماه در مسجد دانشگاه شیراز برگزار شد و حجت‌الاسلام نیری رئیس نهاد رهبری در دانشگاه بر پیکر وی نماز را اقامه کرد.

مراسم تشییع و وداع با پیکر پرفسور اکبر نحوی استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه شیراز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس و جمعی از دانشگاهیان دانشگاه شیراز برگزار شد.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، این مراسم با حضور مدیرکل ارشاد استان فارس، رئیس دانشگاه و جمعی از استادان دانشگاه شیراز به ویژه دانشکده زبان و ادبیات فارسی و دانشجویان برگزار شد.

محمدیوسف نیری استاد برجسته زبان و ادبیات فارس دقایقی به بیان ویژگی‌های استاد اکبر نحوی پرداخت و اظهار کرد: استاد نحوی، بر زبان و ادبیات فارسی غیرت داشت و هر جا لازم بود از دانش خود برای دفاع از زبان و ادبیات فارسی وارد می‌شد.

او با بیان اینکه این استاد گرانمایه در دفاع از سعدی در مقابل برخی از یاوه‌سرایی‌هایی سنگ تمام گذاشت گفت: اساتید ادبیات از مرزهای زبان و ادبیات فارسی دفاع می‌کنند و اگر نحوی زنده می‌ماند چه آثاری که به آثار گران‌سنگ فارسی نمی‌افزود.

نیری با بیان اینکه مرد بزرگی را در عرصه زبان و ادبیات فارسی از دست دادیم گفت: نظیر این افراد دیر دیر به دست می‌آیند باید قدردان این بزرگان بود، روز سختی برای ما است، اما اکبر نحوی به حیات طیبه خودش رسید و در فرهنگ بشری طلوع او جاودانه خواهد بود.

در ادامه مراسم علی امینی، پیامی را از سوی دانشجویان قرائت کرد و دانشجویان را داغداران اصلی این سوگ خواند و گفت: استاد نحوی، زمانی را که می‌توانستند صرف خانواده کنند صرف دانشجویان کردند و شرف دانشکده ادبیات بودند.

امینی در بیان ویژگی‌های استاد نحوی، خاطرنشان کرد: استاد نحوی دانشمندی بی‌ادعا و با اخلاق بود که در گفتار و رفتارش جز احترام چیزی نبود، با غم زمانه فرسود و آب شد، بزرگ بود و با تمامی افق‌های باز نسبت داشت.

حجت‌الاسلام نیری، رئیس نهاد رهبری دانشگاه شیراز نیز با بیان اینکه خداوند محبت خودش را به انسان‌ها هبه کرده است، عنوان کرد: عشق محصول معرفت است و پایان حقیقت عاشق شدن است و ادبیات ما تجلی عاشقی ماست.

او با بیان اینکه در بردار بی‌نهایت ابد را در پیش داریم، افزود: برای همین است که اگر صد سال هم زندگی کنیم یک نقطه بیش نیست و اگر داغ نحوی بر همه ما است برای این است که معلم عشق بود و ماندگاری هر کس در این دنیا به عشق است.

رئیس نهاد رهبری دانشگاه شیراز با بیان اینکه استاد نحوی در استادی و تلاش برای دانشجویان پیش قدم بود، گفت: همین مسئله سبب شده که کمتر برای خانواده وقت بگذارند و در واقع همه ما خانواده وی بودیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.