رئیس کل دادگستری استان فارس از بخشش یک قاتل محکوم به قصاص در آستانه عید غدیر خم خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد: بخشش اولیای دم نسبت به قاتل در آستانه عید سعید غدیر و عید ولایت منجر به رهایی محکوم به قصاص در این استان شد.

به گزارش جماران، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی ادامه داد:در این پرونده پس از واقع شدن قتل در سال ۸۳ طی درگیری مسلحانه و طی شدن روند قانونی، مرجع قضایی حکم بر قصاص نفس به عنوان حق خصوصی اولیای دم صادر کرد.

وی گفت: شورای حل اختلاف با همراهی خیرین و معتمدین با ورود به پرونده و برگزاری جلسات متعدد زمینه ایجاد صلح وسازش و فصل خصومت را فراهم کردند و این پرونده در آستانه عید غدیر منجر به رضایت شکات و رهایی محکوم به قصاص شد.

موسوی افزود : ضمن تقدیر از کرامت انسانی در نتیجه بخشش کریمانه اولیای دم، این اقدام خانواده شاکی پرونده، عمل به آیه۲۲ سوره نور « وَ لْیعْفُوا وَ لْیصْفَحُوا أَ لا تُحِبُّونَ أَنْ یغْفِرَ اللَّهُ لَکمْ»  و فرمایش مولی متقیان حضرت امام علی (ع) است که می فرماید، سزاوارترین مردم به عفو کردن، تواناترین آنها به هنگام کیفر دادن است.

وی اظهار امیدواری کرد مردم جامعه به تأسی از این خانواده در شرایط سخت کنونی شیوع ویروس کرونا وهمچنین وضعیت سخت اقتصادی گذشت، ایثار و بخشش را سرلوحه تعاملات اجتماعی خود قرار دهند.

رئیس کل دادگستری فارس گفت: این بخشش موجب مطرح شدن استان فارس در این زمینه طی ۶ سال گذشته شده است؛ فرهنگ صلح و سازش در میان قومیت‌های مختلف استان یکی از نکات برجسته فرهنگی مردم این استان است که می‌توان به بخشش‌های کریمانه اولیای دم در پرونده‌های قتل اشاره کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.