مجموعه‌ای از خاطرات کلیمیان شیراز با موضوع حضور این جامعه در دفاع مقدس در حال تدوین است.

همزمان با چهل سالگی دفاع مقدس، مجموعه‌ای از خاطرات کلیمیان شیراز با موضوع حضور این جامعه در دفاع مقدس در حال تدوین است.

به گزارش جماران، سعید دهقانی، تهیه و تدوین کننده کتاب خاطرات کلیمیان شیراز از حماسه دفاع مقدس شنبه 4 تیر به خبرنگاران، گفت: تهیه و تولید این اثر برنامه‌ای تحت حمایت واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان فارس و به مناسبت بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس بوده است.

وی افزود: اقلیت های دینی در طول تاریخ در جامعه ایران، فارغ از هرگونه تفاوتی در کنار مسلمانان زیسته‌اند و این حسن همزیستی و همجواری در استان فارس و شهر شیراز به سبب رواداری و روحیه صلح جوی مردم این شهرژرفای بیشتری داشته است.

این نویسنده ادامه داد: شیراز شهری است که اقلیت های مختلف قومی و مذهبی را به خوبی در خویش جای داده و علاوه بر حضور شهروندانی از قومیت های مختلف، صاحبان عقیده و مذهب گوناگون نیز در آن حضور دارند تا حدی که براساس آمارها شیراز دومین شهر کلیمی نشین ایران است.

وی گفت: مجموعه خاطرات کلیمیان شیراز از حماسه دفاع مقدس برای اولین بار است که موضوع یک اثر قرار گرفته و برای انجام آن ساعتها مصاحبه با فعالین این جامعه در دفاع مقدس انجام شده تا خاطرات آنان مستند اثر باشد و تصویری حقیقی از نقش انان در این کتاب ارائه شود.

دهقانی ادامه داد: در حال حاضر فاز نخست پروژه که شامل مصاحبه و پیاده سازی متون اثر بوده انجام شده است و در تدارک بخش نهایی کار هستیم که به تدوین نهایی کتاب بر اساس این خاطرات اختصاص دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.