رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی 85 مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته 85 مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس شناسایی شده است، گفت: خوشبختانه در 24 ساعت گذشته مورد فوتی بر اثر ابتلاء به کروناویروس در استان گزارش نشده است

به گزارش جماران، دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: از ۱ هزار و ۵۷۷ مورد نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص مولکولی کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، ۸۵ مورد مثبت گزارش شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به پنج هزار و ۱۷۹ نفر رسیده است.

وی اظهار کرد: از مجموع مبتلایان جدید، ۵۵ مورد مربوط به شیراز؛ ۳ مورد مربوط به کوار، مرودشت، ممسنی و لامرد هر کدام ۲ مورد و کوه چنار یک مورد را شامل می‌شود، و مابقی موارد نیز مربوط به دیگر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان است.

او با بیان اینکه خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی بر اثر ابتلاء به کروناویروس در استان گزارش نشده است، افزود: تاکنون ۱۰۲ نفر در استان به دلیل ابتلاء به کروناویروس جان خود را از دست داده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: تاکنون چهار هزار و ۲۹۷ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آورده‌اند.

او ۵۴ درصد مبتلایان را آقایان و ۴۶ درصد مبتلایان را بانوان عنوان کرد و گفت: میانگین سنی مبتلایان ۴۰ سال است و ۸۰ درصد افراد مثبت نیز بدون نیاز به بستری در بیمارستان، در منزل بهبود یافتند.

دکتر همتی تاکید کرد: شهروندان در خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی و پرهیز از تجمعات و ترددهای غیرضروری، استفاده از ماسک و رعایت فاصله امن در روابط اجتماعی را جدی بگیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.