به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه چهارشنبه اعضای شورای اسلامی شهر شیراز ۵ طرح، ۳ لایحه و ۲ نامه را در یکصد و سی و سومین جلسه علنی شورا بررسی کردند.

در ادامه و با بررسی نخستین دستور جلسه با موضوع نامه فرمانداری شیراز مبنی بر ایراد هیئت تطبیق مصوبات در خصوص الزام شهرداری به ارائه لایحه نحوه تخصیص بودجه سال ۹۹ شهرداری شیراز، مقرر شد موضوع به منظور بررسی مجدد به کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا بازگردد.

طرح یک فوریتی جمعی از اعضا مبنی بر اصلاح تبصره ۴ در خصوص قدرالسهم شهرداری ناشی از ارزش افزوده باغات واقع در حوزه استحفاظی باغات قصردشت با رأی موافق اعضا به تصویب رسید.

طرح کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی در خصوص بررسی مصوبات کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی پیرو تقاضای رئیس کمیسیون جهت بررسی مجدد به کمیسیون باز گردانده شد. همچنین طرح کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی در خصوص اصلاح مصوبه آئین‌نامه نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر شیراز نیز جهت بررسی مجدد به کمیسیون بازگشت.

تصویب لایحه شهرداری شیراز در خصوص مساعدت ۵۰۰ میلیون ریالی به شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در استان فارس نیز در ادامه جلسه صورت گرفت و به این ترتیب به شهرداری شیراز اجازه داده شد این مبلغ را از محل ردیف اعتباری بودجه مصوب سال ۹۹ به منظور هزینه کرد پروژه مصلی نماز جمعه شهرک گلستان پرداخت کند.

لایحه مساعدت مبلغ ۲۲۰ میلیون ریالی شهرداری شیراز به ناحیه مقاومت بسیج ثارا… (ع) جهت برگزاری نمایشگاه بهشت خاکی نیز با رأی موافق اعضا به تصویب رسید.

طرح یک فوریتی جمعی از اعضا در خصوص الزام شهرداری شیراز به انجام مطالعات زمین شناسی پهنه حسینی‌الهاشمی دستور جلسه‌ای بود که مورد موافقت اعضا قرار نگرفت.

حاشیه‌های پر رنگ تر از متن

نطق‌های پیش از دستور اعضای شورای شهر برخلاف جلسه‌های قبل که شاید زیاد مورد توجه واقع نمی‌شد اما در جلسه‌ای که بعد از مدت‌های مدیدی به صورت نیمه علنی و با در خواست خبرنگاران خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها مختلف و انتقاد از روند برگزاری جلسات شورا شرایط برای حضور خبرنگاران اندکی فراهم شده بود بسیار جذاب بود و تنور جلسات علنی شورای شهر را داغ کرد.

محمد تقی تذروی تنها عضو اصول گرای شورای شهر در نطق پیش از دستور خود با اشاره به اینکه افت شورا سیاست کاری است بیان کرد: بر اساس قانون اعضای شورای شهر اگر غیبت بیش از دوازده جلسه یا شش ماه داشته باشند وضعیت عضو شورای شهر باید طی شش ماه تعیین تکلیف گردد اما غیبت قریب یکساله عضو قبلی شورا و نامه‌هایم جهت تعیین تکلیف در هیئت رئیسه بایگانی می‌گردد و اراده‌ای برای اعمال قانون وجود ندارد و بیم آن است که شورایی که با اعضای خود چنین رفتار خارج از قانونی دارد در دیگر مسائل تا چه میزان پایبند قانون است؟!

این عضو شورای شهر اضافه کرد: برگزاری انتخابات داخلی شورای شهر پس از مسجل شدن حضور عضو جدید موجب شد تا فردی که در دوره چهارم شورای شهر سابقه عضویت داشته و در آن دوره مسئولیت‌هایی نیز بر عهده داشته است اکنون نتواند حتی کوچک‌ترین مسئولیتی را بر عهده بگیرد این رفتار خارج از اخلاق و عرف و قانون تا آنجا ادامه دارد که نامم را از استند ورودی شورای شهر حذف کرده‌اند و گویی شورای شهر دوازده عضو دارد.

تذروی با گلایه از عدم همکاری با این عضو شورای شهر تصریح کرد: با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتی اجازه برگزاری جلسات در سالن جلسات به عضو شورای شهر داده نشد و جلسات این عضو شورای شهر در محل حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شد.

وی اضافه کرد: امروز و در آخرین سال شورای شهر تندروی‌های سیاسی آنچنان زیاد شده است که عملاً فعالیت‌های شهرداری و شورا به حاشیه رفته است و برخی دیگر از اعضای دلسوز شورا نیز از این وضعیت بسیار گله مند هستند و حتی در پوشش اخبار فعالیت‌های شورا تبعیض قائل و اقدامات و فعالیت برخی اعضای شورا را انعکاس نمی‌دهند. سیاسی کاری تا آنجا در بدنه شورای شهر نفوذ یافته است که حتی نهاد مردمی یاوران محلات که وجدان و چشم بیدار مردم در مناطق و محلات بودند را نیز آلوده به بازی‌های سیاسی نمودند و این نهاد که با انتخاب مستقیم مردم در محلات تعیین می‌شد از انتخابی به انتصابی تغییر داده شد و بازی‌های سیاسی را به محله و کوچه و پس کوچه‌های شهر کشاندند.

این عضو شورای شهر در ادامه نطق پیش از دستور خود تاکید کرد: امضای قرار داد تراموا نیز همچون مسیر دوچرخه تنها برای گمراهی و ظاهر سازی بوده و این طرح هیچ سرانجامی نخواهد داشت

وی اضافه کرد: این طرح در حالی اجرا می‌شود که در مناطق ضعیف نیاز ایستگاههای مترو شدیداً احساس می‌شود و طرح تراموا بدون اجرای طرح‌های زیر ساختی تنها حرکتی نمایشی و هدر رفت بیت المال خواهد بود و سوال مهم این است که شورایی که شعار انسان محوری داشت و به این بهانه پروژه‌های آبادانی شهر را تعطیل نمود اکنون باید پاسخ دهد که آیا احداث تراموا نیز طرحی انسان محور است؟

عبدالرزاق موسوی رئیس شورای شهر که نگاه سیاسی اصلاح طلب دارد و یکی از دوازده عضو اصلاح طلب شورای سیزده نفری شیراز است نیز در پاسخ به تذروی گفت: هم من سیاسی هستم و هم اقای تذروی و همدیگر را می‌شناسیم و تمام صحبت‌های اقای تذروی کاملاً سیاسی بوده است و نباید خلاف واقع در شورا صحبت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با انتقاد از نشر برخی مطالب خلاف واقع در فضای مجازی، تأکید کرد: به دلایل روشنی که آماده دفاع علمی از آن هستیم، مصوبه ساماندهی نیروی انسانی شهرداری یکی از شایسته‌ترین تصمیمات شورای اسلامی شهر شیراز بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تعداد نیروهایی که در شهرداری از سال ۹۰ به بعد هم در قالب نیروهای شرکتی و هم نیروهای حجمی وارد شهرداری شده، مشخص و قابل استناد است، عنوان داشت: بنا داشتم امروز گزارشی را در این خصوص بر اساس نامه شهرداری به مردم ارائه دهم و شورای شهر و شهرداری شیراز را با گذشته مقایسه کنم که این گزارش را به جلسات آتی موکول می‌کنیم.

او اضافه کرد: به اعتقاد من بر اساس دلایل مستند قابل ذکر، این مصوبه برجسته‌ترین و شایسته‌ترین تصمیمی بوده است که شورا از ابتدا تاکنون در زمینه نیروی انسانی اتخاذ کرده چرا که تلاش‌های بسیاری هم به لحاظ حقوقی و هم به لحاظ فنی در این مسیر انجام گرفته تا منجر به این مصوبه شود.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد، در هر جمعی به لحاظ علمی و فنی و تخصصی مصوبه شورا در بحث نیروی انسانی را مطرح و از آن دفاع کنیم.

موسوی با اشاره به اینکه تا سال ۹۳ از بودجه کشور به بخش جاری شهرداری کمک می‌شده، یادآور شد: آئین‌نامه استخدامی شهرداری در سال ۸۱ و آن هم در زمانی که دولت به شهرداری کمک می‌کرده مصوب شده بود در حالی که امروز دولت نه فقط در بخش جاری بلکه در هیچ قسمت دیگری مساعدتی به شهرداری ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.