استان فارس با ۳۶ شهرستان ۱۸ کرسی مجلس شورای اسلامی را به خود اختصاص داده است.
در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۱۸ نماینده کنونی مجلس، داریوش اسماعیلی نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در انتخابات نام نویسی نکرد و با استعفا از نمایندگی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت شد.
از چهار نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، مسعود رجبی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس ثبت‌ نام نکرد و سه نماینده دیگر یعنی مسعود رضایی، بهرام پارسایی و علی اکبری برای این انتخابات رد صلاحیت شدند.
همچنین مسعود گودرزی نماینده مردم شهرستان‌های ممسنی و رستم، سید علاءالدین خادم نماینده مردم سپیدان، کوروش کرم پور نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین، سید حسین افضلی نماینده مردم اقلید و حسین رضازاده نماینده مردم کازرون در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شدند.
محمد جواد جمالی نوبندگانی نماینده مردم فسا در مجلس دهم نیز پس از نام‌نویسی در انتخابات مجلس یازدهم از رقابت در این انتخابات انصراف داد.
از ۱۸ نماینده فارس در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تنها ۲ نماینده یعنی محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم و رحیم زارع نماینده مردم آباده، بوانات و خرم‌بید موفق به راهیابی به مجلس یازدهم شدند.

با توجه به ارتقای بخش خفر به شهرستان که در تابستان سال ۹۸ بر اساس مصوبه هیات دولت صورت گرفت، منتخب جهرم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی منتخب شهرستان خفر نیز محسوب می‌شود.   

خبرنگار ایرنا در گفت و گو با نمایندگان استان فارس در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از آنان این پرسش را مطرح کرد که پس از نمایندگی چه خواهند کرد.؟


فعالیت علمی، آموزشی و فرهنگی را دنبال می‌کنم
جمشید جعفرپور نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش در مجلس دهم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: با توجه به پیشینه‌ای که در حوزه علمی، آموزشی و فرهنگی دارم پس از پایان مجلس دهم، در این مسیر فعالیت خواهم کرد.
وی افزود: چون عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه خوارزمی هستم بنا دارم بخش مهمی از وقت خود را به کارهای علمی، پژوهشی و تحقیقی اختصاص دهم.
این نماینده مجلس دهم ادامه داد: تلاشی برای به دست آوردن مسوولیت‌های اجرایی نکردم اما برخی از وزیران پیشنهادهایی دادند که من به آنان گفتم می‌توانم به عنوان مشورت دهنده اما بدون داشتن سمت رسمی، با آنها همکاری کنم.
جعفرپور اضافه کرد: این موضوع را به وزیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و همچنین سازمان صدا و سیما و نهادهای فرهنگی اعلام کردم که چنانچه احساس کنند می‌توانند از سوابق من استفاده کنند و من بتوانم کارآمدی داشته باشم در نشست‌هایشان حضور می‌یابم.

علاقه‌مندم به سپاه بازگردم
نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس دهم نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: خود را سرباز نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دانم، در یک دوره کشور با جنگ مواجه بود و به جبهه‌های جنگ رفتم.
کوروش کرم‌پور افزود: پس از دوران دفاع مقدس، مسوولیت‌هایی در بخش‌های مختلف به من محول شد که با هدف خدمت به مردم ایفای نقش کردم و پس از آن نیز به مجلس شورای اسلامی آمدم و چهارسال نماینده مردم در مجلس بودم.
وی ادامه داد: با پایان دوران نمایندگی مجلس شورای اسلامی، هرکجا به من نیاز بود آماده خدمتگزاری به نظام هستم، مسوولان توان، تخصص و تجربه من را می‌دانند و اگر کاری به بنده محول کردند مثل گذشته خدمتگزار مردم خواهم بود.
نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در مجلس دهم اضافه کرد: من پاسدار بودم و در سال ۱۳۸۶ بازنشسته شدم و در حال حاضر علاقه‌مند هستیم به سپاه بازگردم، اگر سپاه پذیرفت در این نهاد خدمت خواهم کرد.
کرم‌پور افزود: اگر در بخش‌های دولتی و سپاه پذیرفته نشدم در بخش خصوصی فعالیت خواهم کرد و به زندگی خودم می‌رسم.

به دانشگاه برمی‌گردم 
سید حسین افضلی، نماینده مردم اقلید در مجلس دهم نیز در این مورد بیان داشت: قبل از ورود به مجلس شورای اسلامی در دانشگاه حضور داشتم و عضو هیات علمی دانشگاه شیراز هستم.
وی گفت: قبل از نمایندگی مجلس، تمام مسوولیت‌ها و کارهای اجرایی من در محدوده دانشگاه بود و کار اقتصادی نداشته و ندارم.
افضلی ادامه داد: در طول عمرم هیچ کجا را بهتر از دانشگاه ندیدم و به کارهای علمی و پژوهشی علاقه دارم و پس از پایان نمایندگی مجلس، هیچ کاری را بهتر از فعالیت در محیط دانشگاه نمی‌شناسم و در طول چند سال باقی مانده به بازنشستگی در دانشگاه حضور خواهم داشت.

در بخش خصوصی فعالیت خواهم کرد
علی اکبری، نماینده مردم شیراز در مجلس دهم نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: پس از دولت اصلاحات به اجبار با ۲۸ سال سابقه بازنشسته شدم و با توجه به اینکه بازنشسته هستم پس از نمایندگی مجلس نمی‌توانم در ساختار دستگاه‌های دولتی حضور داشته باشم.
وی اظهار داشت: اگر فرصتی باشد به عنوان مشاور در بخش‌های خصوصی فعالیت خواهم کرد.

به دنبال زندگی خود می‌روم
فرج‌الله رجبی، نماینده مردم شیراز در مجلس دهم نیز بیان داشت: پس از دوران نمایندگی مجلس، بازنشست می شوم و به دنبال زندگی خود می روم.
وی افزود: هنوز تا بازنشستگی ۲ سال زمان دارم اما به دنبال کار دولتی نخواهم بود و شاید فعالیت‌هایی را در بخش آزاد و تخصص عمران دنبال کنم.

تدرس، آموزش و تالیف را دنبال می‌کنم
اصغر مسعودی، نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس دهم در پاسخ به این پرسش، چنین گفت: با توجه به اینکه عضو هیات علمی جامعه المصطفی هستم و قبل از نمایندگی مجلس نیز رییس این دانشگاه بودم، پس از نمایندگی بحث تدریس، آموزش و تالیف را دنبال می‌کنم.

کار درمانی را دنبال خواهم کرد
محمدجواد جمالی نوبندگانی، نماینده مردم فسا در مجلس دهم نیز در این مورد بیان کرد: من پزشک متخصص جراحی عمومی هستم و قبل از دوران نمایندگی، همواره در درمانگاه‌ها و اتاق‌های عمل حضور داشتم و پس از اتمام دوره نمایندگی مجلس به طور مشخص کار درمانی را دنبال خواهم کرد.

کار فرهنگی، مطالعاتی و شخصی را دنبال می‌کنم
علاء الدین خادم، نماینده مردم سپیدان در مجلس دهم نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه بازنشسته هستم پس از نمایندگی مجلس شورای اسلامی، بیشتر کارهای فرهنگی، مطالعاتی و شخصی را پیگیری می‌کنم.

فعالیت در حوزه های اجتماعی مدنظرم است
یکی دیگر از نمایندگان مردم شیراز در مجلس دهم چنین بیان کرد: امیدوارم بیماری کرونا هرچه زودتر از بین برود تا وضع کشور از نظر بهداشت و سلامت مشخص شود تا با فراق بال بیشتری بتوانیم برای توسعه کشور تصمیم بگیریم.
مسعود رضایی افزود: کشور از لحاظ اقتصادی وضعیت مناسبی ندارد، اقتصاد کشور ما شکننده است، بیماری کرونا نیز می‌تواند موجب ضرر و زیان به اقتصاد شود و این به نفع ما نیست.
نماینده مردم شیراز در مجلس دهم گفت: همگان باید با یک رویکرد مثبت نگر، با اتحاد و انسجام و فارغ از هر اندیشه‌ای برای حل مشکلات قدم برداریم.
رضایی اضافه کرد: من نیز با چنین تفکری، با هدف برطرف کردن چالش‌های اجتماعی و کمک به بهبود وضعیت اقتصادی، هرکجا که فرصتی باشد اقدام خواهم کرد.
وی ادامه داد: هدفم این است در حوزه مسایل اجتماعی فعالیت کنم و در این زمینه با سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی همراهی خواهم کرد.

نمایندگانی که همچنان پاسخگو نیستند
بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز، رضا انصاری نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت، سید محسن علوی نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مُهر، مسعود گودرزی نماینده مردم شهرستان های ممسنی و رستم و حسین رضازاده نماینده مردم کازرون در مجلس دهم نیز با وجود تماس‌های مکرر خبرنگار ایرنا (بیش از ۱۵ بار در زمان‌های مختلف) پاسخگو نبودند.
محمدمهدی برومندی نماینده مردم شهرستان‌های مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس دهم نیز ۲ بار تماس خبرنگار ایرنا را پاسخ داد و پس از طرح این پرسش، به بهانه حضور در جلسه، پاسخ را به دقایقی دیگر موکول کرد اما دیگر پاسخگوی ایرنا نبود.
تجربه خبرنگار ایرنا در تماس با نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در طول چهار سال گذشته نشان می‌دهد، در این گفت و گو نیز همان نمایندگانی پاسخگو بودند که در طول چهار سال گذشته از تماس خبرنگاران استقبال می‌کردند و هم‌افزایی خوبی با رسانه‌‍ها داشتند.
یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، هشتم خرداد ۱۳۹۹ فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.