مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز دوشنبه اعلام کرد: در این راستا کارشناسانی آموزش دیده برای پاسخگویی به سوالات مردمی در زمینه ویروس کرونا انتخاب شدند تا مردم بتوانند ابهامات و پرسش های خود را مطرح و در مسیر درستی راهنمایی شوند.

 محمدجواد مرادیان  ضمن مهم برشمردن این اقدام برای پاسخ به نیاز مردم در زمان شیوع کرونا گفت: از زمان راه اندازی میز مشاوره کرونا تا کنون، ۱۶ هزار مشاوره از سوی کارشناسان میز مشاوره انجام شده است که این خود به تنهایی می تواند دستاوردی مهم در خدمت به مردم در زمان شیوع کرونا باشد.

دکتر مرادیان با اشاره به افزایش چشمگیر تماس های ۱۱۵ پس از شیوع کرونا افزود: پس از شیوع کرونا در اواخر بهمن ۹۸، تماس های ۱۱۵ به صورت چشمگیری افزایش یافت؛ به طوری که در اسفند سال گذشته، ۷۴ هزار و ۵۴۴ تماس تنها در مرکز پیام اورژانس شیراز پاسخ داده شد و میزان تماس های مردمی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷۴ درصد افزایش داشته است.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از آمادگی کامل مراکز پیام اورژانس فارس در پاسخگویی به نیاز مددجویان خبر داد و گفت: این خدمت در شهرستان های شیراز، سپیدان، بیضا، زرقان، داریون، کوار و سروستان فعال است و مددجویان می توانند پس از شماره گیری ۱۱۵ ، عدد «یک» را برای مشاوره انتخاب و راهنمایی های لازم را دریافت کنند، اما مردم در هر نقطه از استان می توانند با شماره گیری ۱۱۵ راهنمایی های لازم را در خصوص کرونا  دریافت کنند.

وی یادآور شد: کروناتمام نشده  و مردم نباید نکات بهداشتی را نادیده بگیرند، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستن مرتب دست ها، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در مکان های شلوغ می تواند نقش مهمی در سلامت جامعه و مبارزه با کرونا   داشته باشد.

شهرستان های شیراز، جهرم، فسا، لار، گراش، مرودشت، کازرون، استهبان و سرچهان دارای وضعیت زرد و دیگر شهرستان‌های استان فارس در وضعیت سفید هستند. اعلام وضعیت سفید در برخی شهرستان ها به منزله رعایت نکردن موازین بهداشتی نیست، چرا که شرایط به صورت هفتگی می تواند متغیر باشد.

تاکنون علاوه بر شیراز در شهرستان‌های ، فسا ، جهرم ، لارستان ، گراش ، آباده ؛ مرودشت ؛ اقلید ، استهبان ؛ خرم بید؛ رستم ؛ کازرون ،  فیروزآباد ؛ کوه چنار ؛ کوار ، سپیدان ؛ داراب ؛ پاسارگاد ؛ ممسنی ؛ زرقان ، لامرد ؛ ارسنجان ،  سروستان ، بوانات ؛ نی ریز ، مُهر ؛ زرین دشت ؛ قیروکارزین ؛ بیضا ؛ سرچهان ؛ فراشبند ؛ خرامه و بختگان  بیماری کرونا شایع شده است.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و چهار بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی ، نمازی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طی ۲۴ ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی یک هزار و ۶۸۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند. مجموع بیماران کرونا  به ۱۰۹ هزار و ۲۸۶ نفر رسیده است، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵ بیمار کرونا  جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶ هزار و ۶۸۵ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.