به گزارش خبرنگار مهر، محمد مخبر ظهر یکشنبه که به صورت ویدئو کنفرانس در مراسم اهدای ۴٠ هزار بسته معیشتی در استان فارس حضور داشت بیان کرد: یکی از فعالیت‌هایی که این بنیاد پس از شیوع ویروس کرونا داشته است این بوده که در محورهای مختلفی نسبت به ارائه خدمات به اقشار مختلف جامعه اقدام کرده است.

وی اضافه کرد: یکی از محورهای ارائه خدمات این بنیاد ساخت دارو بوده و با توجه به ویژگی‌ها و توانمندی‌های داخلی و ظرف سه هفته تمامی داروهای وارداتی در داخل کشور ساخته شد.

مخبر همچنین تاکید کرد: محور دوم ارائه خدمات در این بنیاد تولید بیش از ۴ میلیون ماست در کشور بوده اکنون این ظرفیت در کشور وجود دارد که توسط بنیاد فرمان امام خمینی رحمت الله علیه ۴ میلیون ماست در سراسر کشور تولید شود.

او ادامه داد: تمام ماسک‌هایی که توسط ستاد اجرایی فرمان امام تولید شده است در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته و نحوه توزیع آن بر عهده این دستگاه بوده است البته با توجه به شرایطی که در استان و کشور وجود دارد شاهد خواهیم بود که به زودی امکان صادرات محصولات بهداشتی نیز فراهم خواهد شد

مخبر در خصوص اهدای بسته‌های معیشتی توسط این بنیاد نیز کرد یک میلیون بسته غذایی در سراسر کشور در نظر گرفته شده که اعتبار هر فصل بالغ بر سیصد و بیست هزار تومان است این درحالی است که یک میلیون بسته بهداشتی نیز توسط این بنیاد تهیه شده که در مجموع بیش از ۳۵ میلیارد تومان کل اعتباری است که برای مرحله اول رزمایش همدلی و احسان در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص اقدامات این بنیاد در استان‌ها نیز تاکید کرد: با توجه به حجم تأثیرگذاری ویروس کرونا در سطح جامعه این بنیاد در نظر دارد ۶۰ هزار طرح طی شش ماه به سرانجام برسند در ۲۸ استان کشور و همچنین ۱۰ هزار روستا با بیش از ۱۸۰ هزار شغل و اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ایجاد کند

او به اشاره به سیل سال قبل نیز تاکید کرد: این بنیاد قرار بود ۱۳ هزار شغل در شش استانی که سیل در آنها رخ داد ایجاد کند که تاکنون پس از گذشت یک ساعت ۱۵ هزار شغل در ۶ استانی که در سال ۹۸ سیل در آن بستان رخ داده بود ایجاد کرده است.

وی در خصوص فارس نیز تاکید کرد: در مرحله اول رزمایش همدلی و احسان در استان فارس چهل هزار بسته کمک معیشتی به خانواده‌های نیازمند در استان فارس احداث خواهد شد

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.