مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این زمینه گفت: مجموعه های مردمی که گروه هدف این سازمان هستند از جمله هیات های مذهبی، جامعه مداحان استان، موسسات قرآنی، مساجد و تشکلهای فرهنگی و دینی از ابتدای شیوع ویروس کرونا برای حفظ سلامت مردم با مسوولان و ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همراه بودند.

فعالیت مساجد و هیات های مذهبی محدود شد اما متوقف نشد
حجت الاسلام محمدصادق محرابی افزود: فعالیت مساجد و هیات‌های مذهبی استان فارس محدود شد و تجمعات تعطیل شد تا حدی که برنامه مهم و بزرگ اعتکاف و جشن‌های بزرگ مثل نیمه شعبان در سطح استان برگزار نشد.
وی ادامه داد: مساجد برای سلامت مردم اجتماعات را تعطیل کردند اما فعالیت های خودشان را برای حفظ سلامت مردم تعطیل نکردند و مساجد و حسینیه های استان و برخی امامزادگان به محل فعالیت گروه های جهادی با محوریت امام جماعت و همراهی هیات امنا و پایگاه های بسیج  و کانون های فرهنگی تبدیل شدند.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: در بیش از ۱۵۰ مسجد در سطح استان فعالیت تولید ماسک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت و ماسک های تولید شده کاملا بهداشتی بود.
حجت الاسلام محرابی افزود: در مساجد گروه های جهادی و پایگاه مقاومت بسیج نیز برای ضدعفونی کردن محل ها فعال شدند البته سازمان تبلیغات اسلامی استان در این زمینه نقش همراهی و هماهنگی را داشت.

هیات های مذهبی و کمک های معیشتی به نیازمندان
وی ادامه داد: از جمله برنامه های بسیار ارزشمندی که در این روز ها اتفاق افتاد فعالیت هیات های مذهبی بود که با استفاده از ظرفیت خیرین برای مهار کرونا پای کار آمدند و هم در زمینه کمک به تامین اقلام و بهداشتی و هم در تامین و توزیع بسته های معیشتی فعالیت کردند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: بسته های معیشتی در حال حاضر در حال توزیع بین خانواده های نیازمند است و روند تهیه و توزیع بسته های معیشتی از سوی هیات های مذهبی به صورت خودجوش همچنان ادامه دارد که به ‌صورت محله‌ای در حال توزیع است.
حجت الاسلام محرابی افزود: همراهی مجموعه‌های هیات های مذهبی در تعطیلی مجالس مهم گام مهمی برای مهار بیماری کرونا و حفظ سلامت مردم بود.
وی ادامه داد: هفت هزار هیات مذهبی در سطح استان فارس فعالیت خود را تعطیل کردند که در این زمینه هماهنگی و اطلاع‌رسانی لازم از سوی سازمان تبلیغات اسلامی با آنها صورت گرفت و اهمیت موضوع برای آنها تبیین شد.

ورود طلبه ها در قالب گروه های جهادی به بحث غسل و دفن فوتی های کرونا
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: یکی دیگر از کارهای مهمی که در این روزها اتفاق افتاد و شاید در استان بی نظیر بود بحث غسل دادن و دفن کردن فوتی‌های کرونا بود.
حجت الاسلام محرابی افزود: در شرایطی که همه می ترسیدند و نگران بودند و حتی فامیل و بستگان فوتی های کرونا به جنازه نزدیک نمی شدند تبلیغات اسلامی و دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی مثل حوزه های علمیه پای کار آمدند و گروه جهادی از برادر و خواهر را تشکیل دادند که این گروه ها به ستاد مدیریت بیماری کرونا معرفی شدند.
وی ادامه داد: تمام فوتی های مرتبط با بیماری کرونا توسط این گروه های جهادی غسل و کفن داده شدند و تدفین آنها بر اساس مسایل شرعی صورت گرفت و نماز بر پیکر فوت شدگان قرائت شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: در بسیاری از استان‌های کشور این اتفاق صورت نگرفته بود و باعث ایجاد موج هایی شده بود اما در استان فارس از ابتدای شیوع ویروس کرونا با همت طلبه های جهادی تمام مراحل غسل دادن و دفن فوتی های کرونا به شکل احسن انجام شد.

حرکت به سمت مسجد و هیات مذهبی مجازی
حجت الاسلام محرابی افزود: در حال حاضر اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس به دنبال تولید محتوا در فضای مجازی با توجه به محدود شدن فعالیت ها در حوزه فیزیکی است؛هیات مجازی تشکیل شده و فعالیت های مذهبی در فضای مجازی جایگزین اجتماعات سابق شده است و در بحث مسجد مجازی، هیات مجازی، سخنران مجازی، مداحی مجازی، برنامه ریزی و تولید محتوا کردیم.

بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر جمعه دوازدهم اردیبهشت‌۹۹ تعداد ۹۵ هزار و  ۶۴۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جانباختگان ناشی از بیماری در کشور به ۶ هزار و ۹۱  نفر رسید.
در استان فارس، علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا ، کوهچنار و سرچهان بیماران مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.