امید کیامرث مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان در این زمینه به ایرنا گفت:این اداره با همکاری انجمن خوشنویسان استهبان با هدف بزرگداشت و ارج نهادن به ساحت والای شاعر شیرین سخن سعدی شیرازی و  اجرای سیاست فاصله گذاری اجتماعی،جشنواره خوشنویسی به صورت مجازی برگزار می کند. 

وی افزود :دانش آموزان می توانند از اقصی نقاط  کشور  آثار خود را با موضوع کتابت یک صفحه از گلستان، بوستان و یا غزلیات سعدی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. 

کیامرث ادامه داد: محدودیتی در تعداد یا نوع خطوط وجود ندارد و زیباترین و بهترین آثار مورد قضاوت قرار خواهند گرفت.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان گفت:همه دانش آموزان فقط تا پایان اردیبهشت ۹۹ فرصت دارند آثار خود را به آدرس 
estahban.khoshnevisi@gmail.com ارسال کنند.

وی اضافه کرد: به آثار برتر این جشنواره جوایزی ویژه اهدا خواهد شد.

کیامرث گفت: بهترین راه چاره برای شکست کرونا، در خانه ماندن است و برگزاری این گونه جشنواره ها می تواند علاوه بر ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان سیاست فاصله گذاری اجتماعی را محقق سازد و عبور از این بحران مادامی میسر است که به موضوع در خانه ماندن توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی  اظهار داشت: در شرایطی که بیشتر دانش آموزان به دلیل بیماری کرونا  در منزل به سر می برند جشنواره مجازی خوشنویسی می تواند آنها را به تکاپو وا دارد و انگیزه بخش این عزیزان در مسیر بروز استعدادهایشان باشد.

استهبان در ۱۶۰ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر شنبه ششم اردیبهشت‌ ۹۹، تعداد ۸۹ هزار و ۳۲۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و شمار جانباختگان این ویروس در کشور به پنج هزار و ۶۵۰ نفر رسید.

در استان فارس، علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا ، کوهچنار و سرچهان بیماران مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند.       

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.