جمال رازقی، سه‌شنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در شیراز افزود: میزان تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی ۳۴ درصد است که مجموع حقوق کارگران نیز که بر اساس محاسبه همه عناوین جدول حقوق و دستمزد به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد در حقیقت ۳۳ درصد افزایش داشته است.
وی بیان داشت: البته انتظار جامعه کارگری افزایش حدود ۸۰ درصدی بود که دولت مخالف این میزان افزایش بود و حداقل دستمزد را بر اساس تورم تعیین کرد.
رازقی ادامه داد: پس از تصویب این افزایش، جوسازی‌هایی در کشور آغاز شد و این مساله را سیاسی کرد که باید مراقب بود و اسیر این جوسازی‌ها و جریان‌سازی‌ها نشد چرا که طرح اینگونه مسایل به نفع هیچ کس نیست.

رشد صنعت در کشور با ابتکار دولت تا آبان ۹۸ مثبت بود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با ابتکار و برنامه‌ریزی دولت به ویژه در بحث بودجه، تا آبان‌ماه سال ۹۸ رشد صنعت در کشور مثبت بود اما بعد از حوادث آبان این رشد منفی شد.

رازقی، بیان کرد: گزارش شامخ (شاخص مدیران خرید) هم نشان می‌دهد بعد از حوادث آبان 98 و تا قبل از شیوع ویروس کرونا در مقطعی به وضعیت مثبت بازگشتیم اما شیوع این ویروس باعث شد که گرفتار تلاطم‌هایی شویم.
وی ادامه داد: بحث اساسی این است که تا اراده تمام قوا در کشور مبنی بر روان‌سازی تولید و صادرات از جمله اصلاح نظام بانکی، اصلاح قوانین تامین اجتماعی، اصلاح قوانین کار و اصلاح قوانین مالیاتی شکل نگیرد، تولید و صادرات نیز سامان نخواهد یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.