مهرداد انصاری دوشنبه در مصاحبه با ایرنا بیان کرد:عمده بارهای جابه جا شده در راه آهن فارس شامل سنگ آهن، خاک نسوز، محمولات پتروشیمی، گندم، خودرو و ... بود.

انصاری افزود: فراهم آوردن امکانات و زیرساخت های ریلی برای حمل محموله های تولیدی استان و انتقال مواد اولیه به منظور تولید از جمله مهمترین برنامه های این اداره کل است که با برنامه ریزی انجام شده در سال جاری به رشد چند برابری در زمینه بارگیری خواهیم رسید. 

وی ادامه داد: در زمینه جابه جایی مسافر نیز در سال ۹۸ قریب ۵۱۲ هزار نفر مسافر در مسیرهای تهران و مشهد و ایستگاه های بین راهی از قطارهای فارس استفاده کردند که نسبت به سال ۹۷ افزایش یک درصدی داشته است.

مدیرکل راه آهن استان فارس اظهار داشت: این آمار در حالی است که در اسفند ماه سال ۹۸ قریب ۸۰ درصد بلیت قطارهای فارس به علت شیوع بیماری کرونا توسط مسافران استرداد شد و تعداد باقی مانده نیز در اوایل اسفند از قطار استفاده کردند و عملا عملکرد سال ۹۷ این اداره کل در حوزه جابه جایی مسافر در ۱۱ ماه سال ۹۸ محقق شد.

ساخت خط فرعی بارگیری و تخلیه فرآورده های پتروشیمی شیراز

انصاری افزود: به منظور فراهم کردن زمینه مناسب برای بارگیری و تخلیه فرآورده های پتروشیمی شیراز عملیات ساخت خط فرعی بارگیری و تخلیه فرآورده‌های پتروشیمی شیراز در مسیر شیراز - مرودشت و در نزدیکی ایستگاه راه آهن مرودشت آغاز شده است.

مدیرکل راه‌آهن استان فارس اضافه کرد: این عملیات در فاز نخست با نصب ۲ دستگاه سوزن چپ و راست با شعاع ۳۰۰ متر در خط اصلی و همچنین نصب خط فرعی به موازات خط اصلی اجرایی می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که این پروژه تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به بهره برداری برسد  و با احداث این خط فرعی قابلیت ایجاد بارانداز ریلی در اراضی ایستگاه آتی گار زرقان ، قابلیت بارگیری و تخلیه سایر بارهای معدنی و فرآورده های نفتی و گازی و همچنین پایانه کانتینری با استفاده از حمل ترکیبی و دستیابی به شبکه ریلی میسر شود.

انصاری گفت: شرکت پتروشیمی شیراز به عنوان اولین واحد تولیدی صنایع پتروشیمی ایران در فاصله ۴۵ کیلومتری شهر شیراز و در نزدیکی مرودشت واقع شده است که سالیانه قابلیت انتقال حدود یک میلیون تن بار از طریق خطوط ریلی فارس به مقصد بندر شهید رجایی بندرعباس برای صادرات به خارج از کشور دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.