آیت الله سید علی اصغر دستغیب، دوشنبه در جلسه روسای کارگروه های قرارگاه بهداشت و سلامت حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ(ع) افزود: لازمه حضور در حرم‌های مطهر یا مساجد نیات اشخاص، توجه دل‌ها و انجام وظایف و تکالیف است.

وی ادامه داد: همه ما می‌دانیم که لازمه حضور در حرم‌های مطهر یا  مساجد، نیات اشخاص، توجه دل‌ها و انجام وظایف و تکالیف است، در طول تاریخ خیلی‌ها بودند که به مساجد و حرم‌ها وارد می‌شدند اما در واقع اهل مسجد، زیارت، دعا و توسل به معنای واقعی نبودند.
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت:درهای حرم ها، درهای رحمتی است که خداوند به روی انسان‌های صالح گشوده است، احیانا اگر بنا بر مقتضیات و مصالحی این درها بسته شد ابواب دیگری را خداوند برای آرزومندان حضور مستمر در اماکن مقدس می‌گشاید.
آیت الله  دستغیب افزود: زمانی که درها باز است مردم مهمان این اولیای بزرگ خدا و خاندان نبوت(ع) و آن بزرگواران نیز میزبان مردم هستند، وقتی درها به صورت ظاهر و موقت بسته می‌شوند، این بزرگواران مهمان دل‌های مردم می‌شوند و گاهی هم در همان زمانِ موقت، آثار و برکات بیشتری برای محبان و پیروان خود در شفاعت به درگاه خداوند دارند.
وی ادامه داد: اِنشاالله این هجران صوری به وصال واقعی مبدل شود و همه توفیق یابند بهتر از گذشته از این اماکن و بقاع متبرکه بهره مند شوند.
 مدیر حوزه علمیه رضویه شیراز گفت: در استان فارس و شیراز سومین حرم اهل (ع) به برکت وجود مبارک همین امامزادگان بزرگوار، مردم با تقوا و با ایمانی هستند که با عشق و علاقه به خوبی‌ها و پیشتاز در امور خیر زندگی می‌کنند.
آیت الله دستغیب افزود: نمونه‌های بارزی را بعد از سنوات پیروزی انقلاب اسلامی همین تشکیل مجامع خیرین،  خیرین سلامت، خیرین مدرسه‌ساز و غیره داریم که آغاز همه این ها از شیراز بود و در سطح کشور گسترده شده است و مردم سزاوار این برنامه‌ها بودند و مورد استقبال و حضور آن ها قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه اجرای این برنامه‌ها در چارچوب قانون، برنامه‌ریزی و ساماندهی شده است، اظهارکرد: این تشکل‌ها به خوبی از فرصت‌ها استفاده کرده و به نفع مردم در ابعاد گوناگون تلاش و جهاد کردند و کارهای پرارزشی در این حوزه انجام شده است.
وی ادامه داد: در همان مبنا و با این الگوها در شرایط فعلی اقتضا می‌کرد که برای خدمت بیشتر به مردم و ساماندهی بهتر از نقطه‌ای آغاز کنیم که مایه افتخار و مباهات برای مردم سراسر ایران به ویژه استان فارس باشد و در همین زمینه قرارگاهی تحت عنوان سلامت و بهداشت زیرنظر آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) و برادران بزرگوارشان تشکیل شد و آغاز به کار کرده است.
رییس شورای سیاستگذاری قرارگاه بهداشت و سلامت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) گفت: مسوولیت این قرارگاه برعهده ابراهیم عزیزی منتخب مردم شیراز در دوره یازدهم انتخابات مجلس قرار گرفت و تمام اعضای کارگروه های این قرارگاه از افراد شاخص استان فارس هستند که درک صحیحی از مسایل اجتماعی استان دارند و همراه مردم و حامی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.
آیت الله دستغیب افزود: تمام امکانات این بارگاه منور در اختیار قرارگاه قرار دارد، چرا که اگر این فرزندان امام موسی کاظم(ع) در شرایط فعلی بودند، خانه‌ها و امکانات خود را در  زمینه کسب رضایت خدا و برای منافع مردم در اختیار مردم قرار می‌دادند ، ما هم در جهت اهداف آن بزرگواران و رفع مشکلات و گرفتاری مردم به ویژه در مورد این گرفتاری اخیر و شیوع بیماری کرونا دست به دست هم دادیم.
وی ادامه داد: سال گذشته سال سختی بود که البته موجبات امتحان و سبب توفیقاتی هم شد اما امیدواریم امسال سال گشایش و شکرگزاری به نعمت‌های الهی باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.