عنایت‌الله رحیمی روز یکشنبه با بیان اینکه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان فارس سال گذشته به‌رغم تشدید تحریم‌های همه جانبه علیه کشورمان توانست در جهت تشویق، حمایت و جلب سرمایه‌گذاری خارجی، اقدامات و زمینه‌سازی‌های مناسب و مهمی را انجام دهد افزود: راه‌اندازی پنجره واحد خدمات سرمایه‌گذاری خارجی از جمله این اقدامات است.

استاندار فارس ، شناسایی و اصلاح فرآیندها و مقررات مخل کسب و کار، شناسایی و تدوین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی، تهیه نقشه راه سرمایه‌گذاری و تهیه برنامه عملیاتی تامین مالی خارجی استان، تدوین برنامه‌های سرمایه‌گذاری آماده اجرا با عنوان مجوزهای بی‌نام، بازاریابی بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‎گذاری کشور و امضاء تفاهم‌ نامه با کشورهای هدف از جمله دیگر اقدامات موثر در توسعه سرمایه‌گذاری خارجی استان ذکر کرد.

استاندار فارس تصریح کرد: این سرمایه‌گذاری‌های خارجی در حوزه‌های مختلفی از جمله صنعت، کشاورزی، مجتمع‌های تولیدی و بخش‌های  تجاری و مسکونی در شهرستان‌های مختلف استان و توسط سرمایه‌گذاران کشورهایی از جمله ایتالیا، چین، آلمان، هلند، اتریش و قطر در حال انجام است.

نظارت و حمایت دولت از کسب و کارهای اینترنتی
استاندار فارس، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و لزوم توسعه خدمات‌رسانی غیرحضوری به شهروندان افزود: یکی از راه‌های کاهش مراجعات حضوری مردم برای دریافت خدمات چه در این مقطع و چه مقاطع دیگر، توسعه کسب و کارها و فعالیت‌های اینترنتی است که دولت در این زمینه نظارت و حمایت خود از این کسب و کارها را گسترش داده است.

رحیمی تصریح کرد: لذا ضرورت دارد شرکت‌های معتبری که در زمینه ارائه خدامات و فروش اینترنتی کالا و ارائه فعالیت دارند به مردم معرفی شوند.

وی، در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با گسترش ویروس کرونا در استان گفت: با اجرای طرح  فاصله‌گذاری اجتماعی الزامات ویژه‌ اجرایی در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی لحاظ شده که نتایج مطلوبی خواهد داشت.

استاندار فارس اظهار داشت: تامین نیروی انسانی مورد نیاز در کادر درمانی و بهره‌گیری از متخصصان در این ایام از جمله مصوبات ستاد ملی مقالبه با بیماری کرونا است و در این زمینه حفاظت از کادر درمان نیز با جدیت دنبال خواهد شد.

رحیمی گفت: در همین راستا، ترددها و سفرهای غیر ضروری نیز به شکل جدی از سوی عوامل انتظامی کنترل خواهد شد.

وی تصریح کرد: غربالگری مسافران از طریق تلفن همراه نیز یک اقدام دیگر در جهت کنترل و شناسایی بیماران است که با همکاری وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد گرفت.

استاندار فارس، کاهش حجم نیروهای اداری و اجرای روش دورکاری را از دیگر تصمیمات ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا برشمرد و افزود: امیدواریم که با همکاری و همراهی هرچه بیشتر مردم به شرایط مطلوبی در مقابله با این بیماری دست  یابیم.

با شناسایی ۴۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس شمار مبتلایان در این استان به  ۷۱۲ نفر افزایش یافت.تاکنون ۲۷ نفر در این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. همچنین ۲۶۸ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شدند و ۲۰۶ نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، اوز ، خنج ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

بیمارستان های شهید چمران  و شهید فقیهی شیراز به عنوان مراکز درمانی پشتیبان هم اکنون در کنار بیمارستان علی اصغر شیراز کار مراقبت و درمان از بیماران کرونا را انجام می دهند. نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب توسط ارتش جمهوری اسلامی در شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.