در متن پیام دیوید آچوارنا خطاب به حیدر اسکندرپور شهردار شیراز، عمیق‌ترین نگرانی‌ها در پی شیوع ویروس کرونا در ایران، خطاب به شهروندان شیراز ابراز شده و آمده است: نظر به اینکه ایران یکی از کشورهایی است که به شدت از همه گیری ویروس کرونا متاثر شده است، مرکز یادگیری مادام‌العمر یونسکو، سازمان هماهنگ‌کننده شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده یونسکو، در این دوره حساس، در کنار شهروندان شیراز و ایرانیان است.

در ادامه این پیام با اشاره به نامه شهردار شیراز به سازمان های جهانی در مورد تحریم های ظالمانه علیه ایران در شرایط شیوع کرونا، عنوان شده که مکاتبه شهردار شیراز برای پیگیری‌های بعدی به بخش متولی امور خارجه در ستاد مرکزی یونسکو ارجاع شده است.

 پیش از این نیز دبیرکل سازمان جهانی شهرهای هوشمند پایدارطی پیامی در پاسخ به نامه شهردار شیراز مبنی بر توقف تحریم‌ها علیه ایران در شرایط شیوع ویروس کرونا اعلام کرده بود که این سازمان در پی اقدام به‌منظور رفع تحریم‌ها خواهد بود.

شهردار شیراز چندی پیش در قالب استفاده از ظرفیت‌های نهادهای بین المللی برای رساندن صدای ایرانیان به گوش جهان طی نامه‌ای به شهرهای دوست و خواهر خوانده شیراز و سازمان های بین المللی، تحریم‌های ظالمانه را در شرایط شیوع ویروس کرونا مصداق بارز جنایت جنگی دانست و نوشت: به نمایندگی از شهروندان فرهیخته شیراز از همکاران خود در سرتاسر جهان و مسوولان سازمان‌های بین‌المللی در حوزه مدیریت شهری انتظار دارم خواستار لغو تحریم‌های ظالمانه شوند.

اسکندرپور در این پیام عنوان کرده بود: شیوع ویروس کرونا با روند جهشی روزهای اخیر شرایط دشوار و دورنمای پیچیده ای را پیش روی ما قرار داده است و دردآور آنکه تحریم های اولیه و ثانویه آمریکا که حتی اقلام غذایی، دارویی و تجهیزات پزشکی را در بر می گیرد، باوجود تلاش فداکارانه و از خودگذشتگی کارکنان حوزه سلامت چالش‌های جدی در مسیر غلبه بر گسترش شیوع این بیماری ایجاد کرده است.

وی این تحریم‌ها را ظالمانه و غیر انسانی و مغایر قوانین بین المللی و نیزناقض حقوق اساسی بشر خواند و آن‌ها را مصداق بارز جنایت جنگی عنوان کرد.

شهردار شیراز خواستار کنشگری برای لغو تحریم‌های ظالمانه برای دستیابی به صلح پایدار در جهان شده بود.

این نامه خطاب به سازمان شهرداران صلح، شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده، سازمان شهرهای هوشمند پایدار و شبکه همکاری بین شهری برای میراث فرهنگی معنوی (ICCN) و نیز شهرداران شهرهای دوست و خواهرخوانده شیراز از جمله برلین، درسدن و وایمار  در آلمان، سئول و گیونگجو  در کره جنوبی، کیوتو و هیروشیما  در ژاپن، بلرت در استرالیا، چینگ چونگ، نانجینگ و شیان در چین، لویو  در اوکراین، نیکوزیا در قبرس، پچ در مجارستان، دوشنبه  در تاجیکستان، الخمسی  در اسپانیا، بادیشل  در اتریش، کازان در روسیه، قونیه  در ترکیه، ایروان  در ارمنستان، لیوبلیانا در اسلوونی، بغداد  در عراق ارسال شده است.

بنا بر آخرین آمار تا روز ۲ فروردین ماه،  شمار مبتلایان به کرونا در فارس به ۴۷۹ نفر رسیده است. تاکنون ۱۴ نفر نیز  به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند؛ همچنین ۱۵۶ نفر  با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند. 

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.