علی اصغر خالقی، چهارشنبه به ایرنا اظهار داشت: اگر همه مردم این شهرستان شکیبایی کرده بودند و فقط ۲ هفته در خانه‌هایشان مانده بودند، با این روند رو به افزایش بیماران مواجه نبودیم.وی ادامه داد: بر اساس رصدهای بهداشتی، هم اینک شمار موارد مثبت کرونا در شهرستان فسا به ۴۰ نفر رسیده و با توجه به اینکه موارد مشکوک به کرونا ویروس در این شهرستان در حال افزایش است از مردم می‌خواهیم، هشدارها و توصیه‌ها را جدی بگیرند و در منزل بمانند.  
خالقی افزود: تعدادی از بیماران مشکوک را که دارای نشانه‌های بالینی قوی ابتلا به بیماری کرونا بودند در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حضرت ولیعصر (عج) این‌ شهرستان بستری کردیم که باید جواب قطعی آزمایش‌های آنها از تهران به ما اعلام شود اما برای اینکه چیزی را از دست ندهیم، فرض را بر مثبت بودن نتایج آزمایش گذاشتیم و درمان آنها را شروع کردیم.
به گفته وی، نخستین بیمار مبتلا به کرونا ویروس در این شهرستان یک بانوی ۶۵ ساله است که تحت درمان است و تاکنون هیچ مورد فوتی در اثر ابتلا به این بیماری در این شهرستان ثبت نشده است. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا همچنین بیان کرد: در طرح غربالگری تلفنی تشخیص این بیماری، با اغلب خانوارهای فسایی تماس گرفته شده و اگر کسی از قلم افتاده می‌تواند با مرکز مشاوره کرونا با شماره تلفن ۰۷۱۵۳۳۱۴۲۰۰ تماس بگیرد.
خالقی گفت: پایگاه بهداشتی شماره پنج رو به روی هلال احمر به عنوان کلینیک تب و بیماری‌های تنفسی بزرگسالان و پایگاه بهداشتی ضمیمه مرکز شماره سه واقع در بولوار امامزاده حسن (ع) به عنوان کلینیک تب و بیماری‌های تنفسی کودکان زیر ۱۲ سال برای مراجعه سرپایی به شهروندان فسا معرفی شدند.
او افزود: افرادی که علایم جدی همچون، تب، گلودرد، سرفه، خستگی، بدن درد، آبریزش بینی و سردرد دارند می‌توانند به مراکز یاد شده مراجعه کنند.

وی همچنین از مردم خواست به سبب جلوگیری از شیوع این بیماری در تعطیلات نوروز و تا زمان عادی شدن شرایط عازم سفر نشوند.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

بر اساس آخرین آماری که عصر امروز (بیست و هشتم اسفند ۹۸) اعلام شده، ظرف ۲۴ ساعت گذشته آزمایش تشخیص کرونا برای ۶۰ نفر در استان فارس مثبت شده است و شمار مبتلایان در این استان به ۳۸۶ نفر و تعداد متوفیان به ۱۳ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.