در اردویی که به همین منظور  چهارشنبه 21 اسفند 98  زیر نظر محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی در تهران برگزار شد ۱۸ وزنه بردار از سراسر کشور شرکت داشتند که در نهایت ۱۲ نفر موفق به پوشیدن پیراهن تیم ملی شدند.

 زارعی که در وزن ۸۹ کیلوگرم به روی تخته رفته بود با بلند کردن وزنه ۱۶۵ کیلوگرمی در یک ضرب، زدن وزنه ۲۰۰ کیلو گرمی در دو ضرب و در مجموع با ۳۶۵ کیلو گرم جواز حضور در مسابقات آسیایی را کسب کرد.

شهرستان مرودشت قطب وزنه برداری کشور

شهرستان مرودشت از دیرباز تاکنون یکی از قطب های وزنه برداری در کشور و استان فارس محسوب می شود که ملی پوشان زیادی را در این رشته سخت که به عنوان پولاد سرد شهرت دارد همواره مطرح کرده است.

عباس نجاتی، داریوش نجاتی، لهراسب بهروزی، حسن عمادی، سجاد بهروزی، جابر بهروزی، میلاد ارونگی ، حمیدرضا زارع ، میثم زارع  و هم اینک محمدرضا زارعی پولاد مردان این شهرستان هستند که افتخارات بزرگی را در عرصه مسابقات آسیایی، جهانی و کشور به ارمغان آوردند.

از قهرمانی آسیا و ورود به المیپک تا نشستن بر روی ویلچر

عباس نجاتی این پولاد مرد مرودشتی را باید بدشانسترین ورزشکار جهان نامید چرا که در اوج و در حالی که سهمیه ورود به المپیک بارسلون را در دست داشت پولاد سرد امانش را نداد و با  آروزهای بسیاری که داشت، زیر وزنه ماند و با قطع نخاع بر روی  ویلچر نشست.

عباس تا قبل از اینکه ویلچر نشین شود مدال طلای جوانان آسیا، نقره و ۲ نشان برنز بزرگسالان آسیا را در کارنامه داشت و امید بسیاری زیادی در چهارمین دوره حضورش در مسابقات آسیایی داشت تا با کسب مدال طلا گام به مسابقات جهانی بگذارد اما پایانی دردناک به همراه داشت.

نجاتی در سال ۱۳۷۱ در مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا که در چین برگزار شددر حرکت دوم یک ضرب وزنه ۵/ ۱۵۷ کیلوگرمی، پایش پیچ خورد و کتفش در رفت و در حالی که می خواست از زیر وزنه فرار کند به روی کمرش فرود آمد تا قصه این پهلوان پولاد مرد برای رسیدن به مدال طلای جهان و المپیک تمام شود.

نجاتی کجاست ؟

به نظر می رسد نجاتی در ورزش فارس و کشور به فراموشی سپرده شده است و دیگر نامی از او باقی نیست در حالی که او برای کشورش و به ویژه استان فارس افتخار آفرینی می کرد، بر روی ویلچر سرد نشست تا دستش به المپیک نرسد.

 سجاد بهروزی و جابر بهروزی دیگر وزنه برداران این شهرستان هستند که مدال های رنگارنگی را در سطح آسیا و جام باشگاههای آسیا  کسب کرده اند.

مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا ابتدا قرار بود بیست و هشتم فروردین ماه ۹۹ در قزاقستان برگزار شود اما این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا از میزبانی انصرف داد، سپس این مسابقات به کشور  ازبکستان واگذار شد اما آنها هم این میزبانی را نپذیرفتند.

  شیوع بیماری کرونا موجب شد هیچ کشوری داوطلب میزبانی نشود

پیکارهای وزنه برداری قهرمانی آسیا که انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو است برای وزنه برداران ایرانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حسین سلطانی (۸۱کیلوگرم)، محمدرضا زارعی  (۸۹)، علی میری (۸۹)، کیانوش رستمی (۹۶)، سهراب مرادی (۹۶)، رسول معتمدی (۱۰۲)، سیدایوب موسوی (۱۰۲)، علی هاشمی (۱۰۹)، کیا قدمی (۱۰۹) و علی داودی (۱۰۹+)،  حافظ قشقایی (۶۱) و صالح چراغی (۸۹) ۱۲ وزنه بردار انتخاب شده برای مسابقات آسیایی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.