علیرضا ایزدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پس از اعلام رسمی شیوع کرونا در سطح کشور اتاق اصناف، اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خرامه، فرماندار شهرستان، شبکه بهداشت، اداره اماکن، شورای تأمین شهرستان و شهرداری، با برگزاری جلسات و نشست‌های مختلف تمهیدات لازم را برای کنترل این بحران در شهرستان خرامه در نظر گرفتند.

وی به فعالیت‌های اتاق اصناف در طی مدت اخیر به منظور پیشگیری از شیوع گسترده کرونا ویروس اشاره کرد و افزود: گشت مشترک اتاق اصناف و اداره صنعت معدن و تجارت و بهداشت به منظور بازرسی از واحدهای صنفی در شهرستان نظارت خود را تشدید کرد ودر این راستا تاکنون حدود ۱‪۴ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت بهداشت پلمپ شده است.

رئیس اتاق اصناف خرامه بیان کرد: پس از شیوع بیماری کرونا در سطح کشور اتاق اصناف شهرستان خرامه هشدارهای لازم را به واحدهای صنفی مرتبط با سلامت مردم به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در سطح شهرستان داد و خوشبختانه تاکنون تست هیچ فردی دراین شهرستان به کرونا مثبت نبوده است؛ امیدواریم با حساسیت و دقتی که مردم شهرستان در رعایت بهداشت به خرج می‌دهند وحساسیت شورای تأمین این بیماری در شهرستان خرامه شیوع پیدا نکند.

ایزدی با اشاره به دیگر فعالیت‌های اتاق اصناف از ابتدای اسفندماه گفت: بازرسی ویژه نوروز از اول اسفندماه در شهرستان خرامه باهمکاری اتاق اصناف و صنعت، معدن و تجارت آغاز شده، همچنین در این اوضاع بحرانی پیش آمده افرادی بودند که این فرصت راغنیمت شمرده و احتکار و گران فروشی را پیشه کرده بودند که در این راستا واحدهای صنفی که قوانین نظام صنفی رعایت نمی‌کردندشناسایی شدند و برای آنها پرونده تعزیراتی تشکیل شد تا سیر قانونی را طی کنند.

وی گفت: به منظور پیشگیری از اسکان افراد غیر بومی در شهرستان تمهیدات لازم اندیشیده شد و با همکاری دستگاه‌های قضائی واتحادیه املاک شرایط برای حضور افراد غیر بومی در شهرستان محدود شده و به بنگاه املاکی اعلام شد که در طرح عدم اسکان افرادغیربومی در شهرستان خرامه همکاری کنند و هیچ منازلی در شهرستان به افراد غیربومی اجاره داده نشود.

وی گفت: از طرف شبکه بهداشت واتحادیه اصناف آموزش‌های لازم جهت رعایت موارد بهداشتی به واحدهای صنفی همانند نانوایی‌ها، مواد غذایی و پروتینی داده شده است.

وی گفت: در سوم اسفندماه به تمامی واحدهای غذاخوری، اعم از رستوران، فست فود، کبابی، قنادی، شیرینی فروشان و سوپرمارکتها وهر واحد صنفی که به گونه‌ای با خوردن و آشامیدن در ارتباط هستند، اعلام کردیم که تمامی پرسنل واحدها ماسک‌های فیلتردارو دستکش داشته باشند و همچنین لازم است تمامی سطوح واحدهای صنفی راضد عفونی کرده و تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی رارعایت کنند.

ایزدی با بیان اینکه باید اقدامات دستگاه‌های دولتی و همه اصناف برای همشهریان کاملاً مشهود باشد و به همین دلیل دستگاه‌های خدماتی بویژه شهرداری و اصناف برای بهداشت اماکن عمومی اقدامات و برنامه‌هایی را در دستور کار دارند، افزود: ضد عفونی کردن سطح شهر، جمع آوری دست فروشان از ابتدای اسفندماه تاکنون در حال انجام است و هم اکنون طرح ضدعفونی کردن سطح شهر باهمکاری اتاق اصناف، صنعت و معدن و تجارت و شهرداری در حال اجرا است.

رئیس اتاق اصناف خرامه گفت: در کمیته مبارزه با کرونا و شورای تأمین شهرستان مصوب شده که تمامی اصناف شهرستان خرامه به غیراز واحدهای صنفی میوه فروشی، قصابی، مرغ فروشی، سوپرمارکت و نانوایی، قنادان دیگر واحدها می‌بایست نسبت به تعطیلی واحد صنفی خود از روز سه شنبه ۲۰ اسفند اقدام کنند که اصنافیان این مصوبه را اجرا کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از سه شنبه ۲۰ اسفندماه مجموعه اصناف شهرستان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مصوبه تعطیلی واحدهای صنفی را اجرا کردند، افزود: بسیاری از صنوف به امید شب عید و بازار پرفروش این ایام خریدهای سنگین کرده و چک داده‌اند کسادی بازار تعطیلی اصناف تا دچار مشکل کرده که در این زمینه دولت تدبیری برای اصنافیان بیندیشد و مساعدت‌های لازم را داشته باشد.

ایزدی با بیان اینکه اصناف معوقه بانکی دارند، مالیات دارند و زیر بار قرض و چک هستند یادآور شد: جامعه صنفی همیشه پای کارانقلاب بوده و هستند اما نباید فراموش کرد صنوف مشکلات زیادی دارند که باید به آنها توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود دولت در این شرایط به اصناف کمک کنند، بیان کرد: مسئولان در قبال مشکلات اصناف مسئولیت دارند و در برابر تعطیلی که انجام می‌شود نیاز است مشوقاتی در نظر بگیرند.

ایزدی با بیان اینکه تنها راه کنترل ویروس در خانه ماندن است و دنیا بر این فرمول تاکید دارد، افزود: بر اساس آمارهای اعلامی متأسفانه شیوع ویروس در کشور روزانه حدود افزایش دارد و به شدت در حال پیشروی است که باید مراقبت کرد.

ایزدی افزود: باتوجه به شیوع ویروس کرونا اتاق اصناف، با همکاری اتحادیه‌های شهرستان، بسیج اصناف، اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان به مدت ۵‪ شبانه روزانه با ۱‪۲۰۰ لیتر محلول ضد عفونی با دو دستگاه تراکتور کلیه معابر و درب واحدهای صنفی راضد عفونی می‌کنند.

وی در پایان گفت: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلفات بهداشتی و تعزیراتی به شماره ١٧٧ اتاق اصناف وشماره ١٢۴ صنعت، معدن و تجارت تماس حاصل کنند و گزارشات واحدهای صنفی متخلف را اعلام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.