اسکندر رحیمی، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: در این شرایط حساس که کرونا نه تنها در ایران بلکه در چندین کشور شیوع پیدا کرده، یکی از توصیه‌‍های مهم این است که افراد به ویژه ورزشکاران که فعالیت بدنی بیشتری دارند، با رعایت اصول بهداشتی، میوه، سبزی و مواد پروتئینی مصرف کنند زیرا این اقلام غذایی، حاوی موادی هستند که ایمنی بدن را افزایش می‌دهند.

مدیر کل پیشین ورزش و جوانان فارس ادامه داد: ورزشکاران و سایر افراد تا رفع و ریشه‌کن شدن کرونا ویروس از کاهش وزن خوداری کنند زیرا کاهش وزن، فرد را با مشکل سیستم ایمنی بدن مواجه می‌سازد و در صورتی که این اتفاق رخ دهد، کرونا ویروس می‌تواند برای انسان‌ها مشکل ساز شود.

فعالیت در سالن‌های ورزشی ممنوع 

رحیمی با بیان اینکه کرونا، بیماری جدیدی است و هنوز اطلاعات زیادی در مورد آن وجود ندارد، گفت: تاکید سازمان بهداشت جهانی بر این است که فعالیت‌های بدنی که در هوای آزاد از جمله پیاده‌روی، دویدن و کوهنوردی انجام می‌شود، مانعی ندارد اما فعالیت درسالن‌های ورزشی ممنوع است زیرا امکان انتقال بیماری کرونا از فردی که آلوده به ویروس این بیماری است و در دوره کمون (نهفتگی) این ویروس قرار دارد به فرد سالم دیگری وجود دارد.

مسوول کمیته تغذیه هیات پزشکی ورزشی فارس همچنین بیان داشت: رشته فوتبال که در فضای آزاد انجام می‌شود نیز می‌تواند مشکل ساز شود زیرا احتمال انتقال این ویروس زیاد است و تعطیل کردن رقابت‌های فوتبال اقدام خوبی بود که صورت گرفت.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان کشور چین شناسایی شد و تا کنون به 84 کشور سرایت کرده، با توجه به این امر سازمان بهداشت جهانی وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است.

از سی‌ام بهمن‌ماه تا امروز (پانزدهم اسفند98) بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ابتلای قطعی سه هزار و 513 نفر به کووید۱۹ در کشورمان تایید شده است.استان‌های تهران، گیلان، قم، اصفهان و مرکزی بیشترین موارد ابتلا به کووید۱۹ را داشته‌اند. وضعیت بهبود یافتگان مبتلا به کووید۱۹ در ایران رو به افزایش است به گونه‌ای که تا کنون ۷۳۹ نفر از مبتلایان، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. تا امروز نیز ۱۰۷ نفر بر اثر ابتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.