عنایت‌الله رحیمی، دوشنبه در نشست کمیسیون مدیریت ایمنی راه‌های استان فارس در شیراز افزود: با وجود اقدامات مناسب ترافیکی و فنی که تا کنون در این استان انجام شده اما همچنان شاهد هستیم که آمار حوادث ترافیکی و جاده‌ای به سبب توجه نکردن عده‌ای از رانندگان به مقررات راهنمایی و رانندگی، بالاست.    

استاندار فارس، با تاکید بر اجرایی شدن مصوبات شورای ترافیک و لزوم پیگیری اجرایی شدن این مصوبات، اظهار داشت: یکی از راهکارهای موثر برای کاهش حوادث جاده‌ای، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و خدماتی بین جاده‌ای است زیرا این ایستگاه‌ها می‌تواند علاوه کمک به کاهش تصادفات، در معرفی فرهنگ بومی مناطق مختلف استان و رونق بازار صنایع دستی موثر باشد.
رحیمی ادامه داد: افزون بر اتخاذ تدابیر و راهکارهای لازم برای کاستن از شمار تصادفات و حوادث جاده‌ای، می‌توانیم از ظرفیت‌های مردمی در این زمینه به خوبی بهره گیریم.
 

منتخبان نمایندگی مجلس برای تحقق اهداف نظام و خواسته‌های مردم بکوشند

استاندار فارس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری که دوم اسفند 98 برگزار شد اشاره و بیان کرد: دشمنان بسیار کوشیدند که با تبلیغات منفی و سیاه‌نمایی، انتخابات را به حاشیه بکشانند اما با کوشش تمام دست‌اندرکاران، مسوولان نظام و مشارکت مردم، این رویداد مهم به بهترین شیوه ممکن برگزار و خواست عمومی مردم در انتخاب اصلح محقق شد.

رحیمی اضافه کرد: در جریان انتخابات دوم اسفندماه جاری، کاندیداهای نمایندگی مجلس برای ادای تکلیف به رقابت با یکدیگر پرداختند و امروز همگی آنها باید برای تحقق اهداف نظام، پاسخگویی به مطالبات و خواسته‌های مردم و توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور، این رقابت‌ها را به همدلی و اتحاد تبدیل کنند.
 

کاهش ۱۵ کیلومتری سرعت مجاز در محورهای منتهی به ۱۲ شهرستان استان
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس نیز گفت: همانند روال سال‌های پیشین، در نوروز 99 نیز شاهد کاهش ۱۵ کیلومتری سرعت مجاز در ۳۰ کیلومتری تمام ورودی‌های ۱۲ شهرستان این استان خواهیم بود.
علیرضا سیاهپور افزود: نوروز 98 این طرح در پنج شهرستان استان فارس انجام شد که نتایج مثبتی نیز به دنبال داشت و به همین دلیل برای آغاز سال پیش‌رو و همزمان با شروع طرح نوروزی در ۱۲ شهرستان اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: علاوه بر این در ایام نوروز، با هدف تامین ایمنی جاده‌ها و برخورد با رانندگان متخلف، شمار گشت‌های محسوس و نامحسوس جاده‌ای در فارس افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.