جمال رازقی، پنجسنبه در نشست با رئیس و معاونان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس در شیراز افزود: باید بکوشیم فضایی در استان فراهم شود که واحدها و بنگاه‌ها بتوانند با کمترین مشکل در آن فعالیت کنند و اشتغال پایدار داشته باشند.

وی اظهار داشت: بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع پیش‌روی آن موضوع مهمی است که از سوی این نهاد با جدیت دنبال می‌شود و این مهم می‌تواند، نقطه اشتراکی برای هم‌افزایی و تعامل بیشتر در استان باشد.

رازقی ادامه داد: باور داریم که مسایل مربوط به بخش اقتصاد استان باید به شکل کارشناسی و تخصصی دنبال شود اما انجام این امر برای تسهیل و بهبود فضای کسب و کار استان، نیاز به شفافیت و در دسترس بودن اطلاعات دارد که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در این زمینه نقش مهمی دارد.
وی گفت: بسیاری از سیاست‌گذاری‌ها و آمارها در بخش‌های اقتصادی مانند اشتغال، دریافت مالیات و نظام بانکی با مشکلاتی مواجه است که تاثیر آن مستقیم بر منافع ملی و بخش اقتصاد و تولید کشور است که این مسایل باید به شکل ریشه‌ای، کارشناسی و عارضه‌یابی شود.
رئیس اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: همچنین جلوگیری از موازی‌کاری فعالیت‌ها به ویژه در حوزه‌های پژوهشی، توسعه‌ای و اقتصادی استان از دیگر زمینه‌های همکاری بین اتاق بازرگانی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس است که آثار این فعالیت‌ها می‌تواند در بخش اقتصاد کشور گره‌گشا باشد.
رازقی گفت: اتاق بازرگانی فارس علاوه بر وظایف ذاتی و قانونی خود، اقداماتی در حوزه‌های پژوهشی، حقوقی و قضایی و تشکل‌های صادراتی را انجام می‌دهد که رویکرد ما در فعالیت‌ها کاهش مشکلات فعالان بخش خصوصی استان و رفع موانع و تسهیل فضای کسب و کار است.
وی اظهار داشت: ظرف چند سال اخیر، فعالیت‌های پژوهشی کاربردی در دستور کار اتاق بازرگانی فارس قرار گرفت و در این زمینه دبیرخانه شورای پژوهشی متشکل از ۹ هسته پژوهشی و با همکاری بیش از ۱۲۰ استاد دانشگاه استان، فعالان بخش خصوصی و نمایندگان بخش دولتی در اتاق بازرگانی این استان فعال است.
او اضافه کرد: همچنین دبیرخانه کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی نیز به شکل تخصصی، بخش‌های مختلف اقتصادی و مطالبات فعالان اقتصادی استان را دنبال می‌کند و فعالیت‌های تخصصی در کمیسیون‌های اتاق که عمدتا حاصل انتظارات بخش خصوصی و رفع مشکلات آنهاست، ورودی شورای پژوهش و یا شورای گفت و گو هستند.
 

همکاری مدیریت و برنامه‌ریزی و اتاق بازرگانی فارس، روند توسعه استان را شتاب می‌بخشد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس هم در این، همکاری این مجموعه با اتاق بازرگانی را زمینه‌ساز شتاب بخشی به توسعه استان دانست و گفت: بر این باوریم که استان فارس به جایگاه و سهم شایسته خود در کشور دست نیافته و این در حالی است که در حوزه های اقتصادی و صادرات انتظارها از استان بیش از وضعیت فعلی است.
حسن نوروزی افزود: هدف همه ما توسعه استان است و در این زمینه نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت‌های تمام بخش‌ها هستیم.
وی ادامه داد: موضوع‌های اقتصادی از محورهای مهم در استان است و با توجه به اینکه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ویژه‌ای در سازمان برنامه و بودجه و اتاق بازرگانی وجود دارد، هم‌افزایی این 2 بخش می‌تواند بخش اقتصاد و توسعه‌ای استان را تقویت کند.
او اظهار داشت: حمایت و تقویت تولید و ایجاد شرایط برای تسهیل صادرات از موارد مورد توجه ما برای انجام فعالیت‌ها در استان فارس است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.