عنایت‌الله رحیمی، روز  چهارشنبه در نشست کمیته فرش استان فارس در شیراز افزود: از آنجا که فرش ایران در بازارهای جهانی رقبایی دارد، تولید کننده ما علاوه بر توجه به کیفیت، بحث قیمت را نیز باید مد نظر داشته باشد و کالایی رقابت‌پذیر تولید کند تا بتواند یک بازار خوب و مستمر برای خود پیدا کند.

وی، با اشاره به مواجه تولیدکنندگان، صادر کنندگان و بافندگان فارس را برخی مسایل و مشکلات گفت: از جمله این مشکلات و موانع می‌توان به مساله بازگشت ارز حاصل از صادرات، بیمه قالیبافان و بازاریابی اشاره کرد که در تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای که امروز بین استانداری فارس، مرکز ملی فرش ایران و سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس امضا شد بر لزوم پیگیری این وارد تاکید شد.

وی ادامه داد: همچنین در زمینه امور تحقیقاتی، آموزشی و تولیدی فرش دستباف نیز قرار شد که اقداماتی انجام شود.

استاندار فارس تصریح کرد: برخی جلسه‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نیز باید به بررسی مسایل و مشکلات حوزه فرش اختصاص یابد و تمام مصوبات این کارگروه نیز قانونی بوده و دستگاهها مکلف به اجرای آنها هستند.

رحیمی اظهار داشت: در بحث تقویت سیستم حمل و نقل به ویژه حمل و نقل هوایی نیز امیدواریم شاهد راه‌اندازی و فعالیت ایرلاین‌هایی در این استان باشیم.

وی گفت: استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی نیز می‌تواند در رونق بخشی به بازار فرش موثر باشد و مجموعه فنی و حرفه ای، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش و پرورش نیز در این زمینه یک سری آموزش‌ها و تسهیلات اارئه می‌دهند.

استاندار فارس همچنین در این جلسه از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و خلق حماسه‌ای دیگر و تجدید عهد با امام راحل و رهبر معظم انقلاب قدردانی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.