معصومه فروتن در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه فرهنگ فرزند خواندگی درمیان مردم ایران جا افتاده است.

وی گفت: قبلاً زوج‌ها اگر کودکی را به فرزند خواندگی می‌پذیرفتند، موضوع را از خانواده‌های خود پنهان و تلاش می‌کردند که بگویند این بچه خودمان است ولی در حال حاضر این مسئله پذیرفته شده و برعکس قبل، خانواده‌ها هیچ ابایی نسبت به پذیرش این موضوع ندارند.

معاون اموراجتماعی بهزیستی استان فارس گفت: امسال در استان فارس ۱۰۵ کودک به فرزند خواندگی سپرده شده‌اند که از این تعداد ۴۶ کودک پسر و ۵۹ کودک دختر بوده‌اند و بیش از یک هزار خانواده نیز در انتظار فرزند خوانده هستند همچنین باید گفت که بیشتر خانواده‌های استان فارس متقاضی سرپرستی کودکان دختر هستند.

معصومه فروتن گفت: شاخص‌های اجتماعی، اقتصادی، وضعیت رفاهی روانی و تاب آوری از شاخص‌های مهم در دریافت فرزند خوانده توسط خانواده‌ها است و ما همه این شاخص‌ها را در سپردن فرزند خوانده به خانواده‌ها بررسی می‌کنیم.

وی گفت: در حال حاضر تقاضا برای سرپرستی فرزند خوانده در استان فارس زیاد است و با توجه به تعداد زیاد تقاضا، دست ما برای انتخاب بهترین خانواده‌ها باز است یعنی ما می‌توانیم ازبین خانواده‌های واجد شرایط بهترین خانواده‌ها را انتخاب کنیم و کمترین خطا رخ دهد.

معاون اموراجتماعی بهزیستی فارس تصریح کرد: کودکانی که قابل واگذاری نیستند مانند معلولین و کودکان بد سرپرست که والدینشان در زندان هستند را در قالب اجرای طرح «مشک» به طور موقت به خانواده‌های متقاضی می‌سپاریم و باید گفت که مردم از این طرح نیز استقبال کردند.

معصومه فروتن گفت: برای کاهش ضریب خطا مددکاران بهزیستی پنج تا شش سال خانواده‌های فرزند خوانده گرفته را رصد می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1349928
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.