محمد اسلامی، پنجشنبه در سفر به استان فارس و در ششمین روز از دهه مبارک فجر در آیین بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله آیت‌اللهی لارستان افزود: این فرودگاه از ابتدا با خودیاری مردمی ایجاد شده شده و با توجه به مشارکت و نقشی که مردم برای فعال شدن این مکان ایفا کرده‌اند، حق است که در این فرودگاه خدمات پروازی و رفاهی به بهترین شکل ممکن به مردم ارایه شود.
وی ادامه داد: امیدواریم به همین میزانی که فرودگاه لارستان توسعه یافته، شرکت‌های هواپیمایی نیز به همان میزان خدمات خود را ارتقا بخشند.
او اظهار داشت: کیفیت ساخت و ساز و اجرای پروژه‌های توسعه‌ای این فرودگاه بسیار خوب، مطلوب و اصولی است و در اقدامات و کارهایی که انجام شده به مساله کیفیت توجه شده است.
پارکینگ هوایی ترمینال و محوطه پروازی، پارکینگ مسقف خودرو مسافری، بهسازی بتنی اپرون و تاکسی وی اصلی سطوح پروازی، پروژه دیوار حفاظتی پیرامون، دیزل ژنراتور ترمینال مسافری و موتور ژنراتور آماده‌باش برق اضطراری و ساختمان CCTV (مرکز کنترل دوربین‌های مدار بسته) از جمله پروژه‌های فرودگاه بین‌المللی لارستان بود که با اعتباری افزون بر 100 میلیارد ریال اجرا و با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

 تاکسی وی (TaxiWay)، مسیری در فرودگاه است که باند فرودگاه را با رمپ‌ها، آشیانه‌ها، پایانه‌ها و دیگر امکانات فرودگاه متصل می‌سازد. بیشتر تاکسی وی‌ها دارای سطح سختی چون آسفالت یا بتون هستند، ولی در برخی از فرودگاه‌های کوچک، سطوح شنی یا چمن نیز به کار گرفته می‌شود.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۸۷ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.