ابوالحسن کشاورز؛ رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت روز چهارشنبه از اجرای طرح ملی «ساعتی با محیط بان» برای دانش آموزان شهرستان مرودشت خبر داد و گفت: در جلسه مشترک با اداره آموزش و پرورش شهرستان مرودشت در خصوص اجرای طرح ملی «ساعتی با محیط بان» به انعقاد تفاهم نامه همکاری انجامید تا با معرفی حداقل ۲ مدرسه برنامه آموزشی مذکور با استفاده از کارشناسان اداره محیط زیست برگزار شود.
 کشاورز گفت: طرح ملی "ساعتی با محیط بان در مدرسه" با هدف ارتقای سطح آگاهی های محیط زیستی دانش آموزان و آشنایی با وظایف محیط بانی و مناطق حفاظت شده به اجرا در آمده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت تصریح کرد: در این طرح، با هماهنگی مدارس، محیط بانان در مدارس شهرستان مرودشت حضور یافته و آن‌ها را با  وظایف و نقش خود در طبیعت و سختی و مشکلات شغل محیط بانی آشنا می‌کنند.

همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۶-۹۵، طرح ملی "ساعتی با محیط بان در مدرسه" با هدف ارتقای سطح آگاهی های محیط زیستی دانش آموزان و آشنایی با وظایف محیط بانی و مناطق حفاظت شده به اجرا در آمده است. این طرح شامل مدارس و دانش آموزان سراسر کشور ساکن در اطراف پارک های ملی و اطراف و درون مناطق حفاظت شده و پناه گاه های حیات وحش در مقاطع مختلف تحصیلی می باشد.

هدف از اجرای این طرح ، بیان مسایل محیط زیست،شرح وظایف، مسئولیت ها، تجربیات و فعالیت های صادقانه محیط بانان است  تا از طریق تعامل با جوامع محلی، حس پاسداشت و احترام به محیط زیست وهمچنین محیط بانان افزایش یافته و منجر به کاهش خشونت و درگیری در مناطق شود .

آشنایی با مسئولیت های محیط بانان در سازمان حفاظت محیط زیست ،  تشریح وظایف ، بیان فعالیت ها، خاطرات و تجربیات محیط بانان، چگونگی مواجهه با حیات وحش و پاسخ به سوالات مخاطبین و معرفی مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست در استان ها با حضور محیط بانان در مدارس انجام می شود .

شهرستان مرودشت در فاصله ۵۲ کیلومتری شمال شیراز دراستان فارس قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.